آوای جنوب

جشن تولد ۸۹ سالگی عمو حسن باشت باوی پدر بوکس ایران در گچساران

۱۳۹۵۰۱۱۲۱۲۳۰۲۲۵۰۶۷۴۳۱۵۴۴باحضور نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،شهردار گچساران و رئیس شورای شهر دوگنبدان در منزل حسن باشت باوی،پدر بوکس ایران ،جشن تولد ۸۹ سالگی این چهره ملی ورزشی برگزار شد.

آوای جنوب؛

 مراسم جشن تولد ۸۹ سالگی پدر بوکس ایران باحضور نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،شهردار گچساران و رئیس شورای شهر دوگنبدان در منزل حسن باشت باوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرزندان و نوه های این پیشکسوت برگزار و مقرر شد تندیس پدر بوکس ایران ساخته و در یکی از فضاهای عمومی و خوش منظر شهر نصب شود.

حسن باشت باوی در سال ۱۳۰۶ در آبادان متولد شد. او در سال ۱۳۲۳ ورزش بوکس را به صورت کلاسیک در شهر آبادان و زیر نظرآقای واگنر مربی انگلیسی آغاز کرد.

پدر بوکس ایران درسال۱۳۲۸ به مقام نایب قهرمانی کشور دست پیدا کرد و پس از کسب عناوین متعدد در مسابقات داخلی وخارجی درسال۱۳۳۷به کسوت مربیگری روی آورد.

او در سالهای ۱۳۵۱تا ۱۳۵۴مربی تیم ملی بود و توانست تیم ملی کشورمان را در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران به مقام قهرمانی برساند.

به پاس زحمات ایشان در ورزش بوکس ایران درتاریخ هشتم خردادماه هزارسیصدو هشتادوشش سالن بوکس گچساران با حضور ریاست تربیت بدنی وقت کشور مهندس علی آبادی به نام ایشان (استاد حسن باشت باوی) افتتاح شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president