آوای جنوب

هدایت خواه : سوگندنامه سوم را به زودی برای مجلس دهم خواهم خورد

دوستانی که خود را در جریان اصولگرایی تعریف کرده می‌گفتند اگر شما به صحنه انتخابات ورود پیدا کنید کنار می‌کشیم و بنده باز شرایط گذاشتم که در صورت رفع تفرقه و تشتت خواهم آمد

هدایت خواهنامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف تجربه دارم گفت: من گرچه در کمیسیون فرهنگی بودم ولی ۷ سال تجربه حضور در کمیسیون تلفیق که اقتصادی‌ترین کمیسیون مجلس است، را دارم .

آوای جنوب؛

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا هدف از ورود به صحنه انتخابات را ادامه دادن راه شهیدان عنوان کرد و گفت: راه شهیدان به ادعا نیست بلکه در عمل است.

ستار هدایت خواه در ادامه دیدار با اهالی بویراحمد و دنا به بخش کبگیان رفت و در نطق انتخاباتی در جمع مردم شهر چیتاب با تشریح چگونگی آمدن به صحنه و اصرار علما و شخصیت‌های اصلاح طلب و اصول گرا در سطوح منطقه‌ای و ملی گفت: به درخواست قشرهای مختلف مردم و نگرانی از ۴ سالی که گذشت آمده‌ام. وی با بیان اینکه جهاد فرهنگی یک ضرورت اساسی است گفت: ولی من، رهبر عزیز من، دو بار تا به حال فرموده که «برای عرصه فرهنگ دغدغه دارم از آن نوع دغدغه‌هایی که نیمه شب‌ها خوابم نمی‌برد.» به همین دلیل مایل به خدمت در این عرصه بودم ولی اصرار بزرگان استان و خانواده‌های شهداء و ایثارگران، توده‌های مختلف مردم از جمله بزرگان اصلاحات و اصولگرا حجت را برمن تمام کرد.

هدایت خواه ادامه داد: اکنون چند نفر از جریان اصولگرایی برای حضور در عرصه نمایندگی در صحنه انتخابات هستند ولی برای حضور در عرصه فرهنگ و یاری ولی ما که مظلومانه در عرصه فرهنگ که آن نیز مظلوم است یار و یاوری نیست.

این فعال سیاسی و فرهنگی با اشاره به نحوه ورود خود به عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بر اثر اصرار‌ها و فشار دوستان در استان و خارج از استان و اینکه ان‌ها معتقد بودند یک نفر می‌تواند از تفرقه جلوگیری و همه نیروهای دلسوز نظام را حول محور خود جمع کند، بویژه در شرایطی که خطر نفوذ دشمن را رهبر جدی تلقی کرده‌اند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس یکی از شروط بازگشت به صحنه انتخابات را رفع تفرقه و تشتت در میان اصولگرایان اعلام کرد و افزود: دوستانی که خود را در جریان اصولگرایی تعریف کرده می‌گفتند اگر شما به صحنه انتخابات ورود پیدا کنید کنار می‌کشیم و بنده باز شرایط گذاشتم که در صورت رفع تفرقه و تشتت خواهم آمد.

جواب استخاره هدایت خواه برای حضور در انتخابات

هدایت خواه بیان داشت: تکثر و تعدد کاندیدا‌ها خطر را تشدید، مردم را نگران و همه توده‌های مردم و بعضی از چهره‌های ملی اصلاح طلب هم اصرار بر آمدن من داشتند تا استخاره کردم. آیه: «آنهایی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده درخت طوبای بهشت در انتظار آنهاست و عاقبت شایسته دارند.» آمد و وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت را اینگونه تعریف کرد: در نگاه دینی و شیعی ما مسئولیت، بار است و به تعبیر مولا علی (ع) باری است که به گردن آویخته می‌شود. طبیعی است که آدمی باید از بار گریزان باشد.

هدایت خواه امین بودن را یکی از شرایط قبول مسئولیت عنوان کرد و گفت: باید امین باشد تا از او بخواهند که بیاید و بار را بردارد. اگر کسی ولع شدید برای برداشتن این بار داشته باشد به تعبیر مولایمان انگار که آن را لقمه‌ای چرب و نرم می‌داند تا از آن بهره‌ای برای خودش ببرد. با این نگاه آمدم و این بار را برداشتم.

وی با بیان اینکه برای ادامه راه شهداء و برای تعقیب آرمان بلند شهیدان آمده‌ام، خطاب به عده‌ای که حضور وی را در انتخابات بر نتابیده بودند، ادامه داد: برای کدام هدف و کدام مقصد؟ بعضی از همین شهیدان زنده از من خواستند و اصرار کردند تا در این عرصه حضور پیدا کنم و جانبازان و فرزندان شهداء و نیروهای ارزشی گریبان مرا گرفتند.

ادامه راه شهداء یعنی خدمت به مردم

هدایت خواه خدمت به مردم را ادامه دادن راه شهیدان دانست و افزود: برای ادامه دادن راه این عزیزان آمده‌ام. بالا‌ترین خدمت را شهداء کرده‌اند اگر عزتی و پیشرفتی و استقلالی داریم مرهون این شهداء است. شهیدانی مانند سردار شهید اورنگ که هزاران کیلومتر آنطرف‌تر در دفاع از ولایت جنگیدند تا ما آسوده باشیم.

وی افزود: ادامه دادن راه شهداء یعنی تلاش در جهت رفع مشکلات یعنی اینکه خواسته‌ها و مطالبات مردم برآورده شوند تا این مردم همواره پای این نظام بایستند و دلگرم باشند.

برای ادامه راه شهداء آمده‌ام

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا با بیان این مطلب که ادامه دادن راه شهیدان و تجلیل از شهیدان فقط به ادعا نیست بلکه در عرصه عمل است، ادامه داد:

تمام برنامه‌های زندگی‌ام را وقف تحقق آرمان شهداء کرده‌ام چه آن روزی که در عرصه فرهنگ بوده‌ام و چه این روزی که به عرصه سیاست آمده‌ام.

هدایت خواه انقلاب و نظام اسلامی را امانت شهداء به خود و مردم دانست و بیان داشت: این امانتی را که شهداء به دست من و شما سپرده‌اند باید از هجمه‌ها حفظ کنیم.

این استاد اخلاق با برشمردن انواع هجمه گفت: گاهی هجمه نظامی است و باید برویم و جان بدهیم و گاهی هجمه فرهنگی است و باید بایستیم و خون دل بخوریم و گاهی در عرصه سیاسی است که باید بایستیم و شجاعانه از حریم انقلاب و نظام دفاع کنیم.

نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا تصریح کرد: آمده‌ام تا روز قیامت در مقابل این شهیدان شرمنده نباشم چرا که آن‌ها همه آسایش، لذت‌ها و آرزو‌هایمان را در مقابل این انقلاب دادند تا من به خیال راحت طلبی از زیر بار مسئولیت فرار نکنم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: آمده‌ام و با آن‌ها پیمان می‌بندم تا در این راه استوار بمانم و از روح بلندشان مدد می‌طلبم که به یاری آن‌ها این راه را با مسئولیت طی کنم.

هدایت خواه تأکید کرد: این شهید عزیز و همه شهداء را شاهد می‌گیرم اگر تشخیص می‌دادم که در بین کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات، فردی از بنده اصلح‌تر است یعنی این بار مسئولیت را بهتر بر دوش می‌کشد، یک لحظه درنگ نمی‌کردم. چون آن فرهنگ، دین و عقیده‌ای که این شهیدان بخاطر آنجان داده‌اند به ما می‌گوید اگر کسی خودش را داوطلب پذیرش مسئولیتی کند در حالیکه می‌داند شایسته‌تر از او در میان مسلمانان هست به خود، خدا، رسولش و همه مؤمنین خیانت کرده و من حاضر نیستم چنین خیانتی کنم.

وی ادامه داد: اینکه من می‌گویم اصلح هستم به این معنا نیست که خودم را از دیگران بهتر می‌دانم، نزد خدا تک تک شما‌ها از من بهترید و من در محضر خدا همه شما را از خودم بهتر می‌دانم اما برای انجام این مسئولیت در میان همه کاندیدا‌ها خودم را اصلح‌تر می‌دانم. هم تجربه بیشتر دارم، ۸ سال تجربه نمایندگی. هیچ وقت در این ۸ سال به کار دیگری نپرداختم. توان علمی‌اش را نیز دارم.

۷ سال تجربه حضور در کمیسیون تلفیق که اقتصادی‌ترین کمیسیون مجلس را دارم

هدایت خواه مجلس را عرصه قانونگذاری دانست و تصریح کرد: کسی که می‌خواهد قانون گذار باشد باید با مبانی حقوقی و فقهی آشنا باشد. مجلس شورای اسلامی است، باید با اسلام آشنا باشد، که بنده آشنا هستم. در عرصه‌های مختلف تجربه دارم. من گرچه در کمیسیون فرهنگی بودم ولی ۷ سال تجربه حضور در کمیسیون تلفیق که اقتصادی‌ترین کمیسیون مجلس است، را دارم و جهات دیگر و ویژگی‌های شخصیتی دیگر را شما باید قضاوت کنید. میزان تقید افراد به مسائل دینی، پاکدستی، منفعت طلبی و…

نماینده سابق و نامزد انتخابات در شهرستان بویراحمد و دنا با اشاره به احکام شرعی در مورد انتخاب فرد اصلح، ابراز داشت: حکم شرعی برای لحظه انتخاب نیز وجود دارد که اگر کسی تشخیص دهد که فردی از او اصلح‌تر است ولو اینکه روز انتخاب باشد شرعاً واجب است کنار برود.

وی بیان کرد: البته بر شما مردم نیز واجب است هر کدام اصلح است بینکم و بین الله آن را برگزینید زیرا در غیر اینصورت به هر دلیلی باشد به خدا، مؤمنین و شهداء خیانت کرده‌اید. دنیا و آخرت خودتان را بخاطر دنیای من و دیگران خراب نکنید. بر این اساس بنده در این میدان آمده و هستم.

هدایت خواه در پایان تصریح کرد: اگر این مسئولیت به عهده بنده گذاشته شد به تعبیر قرآن آن را می‌گیریم و به جد به آن می‌پردازم. آنچه که کسانی گفته‌اند من در حرم امام رضا «ع» سوگند خورده‌ام، دروغ است و تنها دو بار در زندگی‌ام قسم خورده‌ام، یکی مجلس هفتم و دیگری مجلس هشتم که در مسیر پاسداری از حقوق مردم و وفاداری به قانون اساسی بود و البته سوگند سوم را به زودی برای مجلس دهم خواهم خورد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president