آوای جنوب

کدام کاندید را انتخاب کنیم ؟ آخرین مواضع سردار حاج احمد خورشیدی در گفتگوی اختصاصی

یادم نمی رود مدیرانی را که هر دوسال یکبار در عقبه جبهه پیدایشان می شد و بساط عکس و تظاهر راه می انداختند و شب نشده بر می گشتند

خورشیدیآخرین مواضع سردار حاج احمد خورشیدی آزاد از فرماندهان دفاع مقدس و فعالان سیاسی جنوب در خصوص انتخابات پیش رو

گرچه در کنش های سیاسی و اجتماعی بیش از ۴۰ سال فعالیت مستمر و پیوسته انقلابی و ولایی دارد واز مبارزین به نام بوده که از سال های ۱۳۵۳ قبل از پیروزی انقلاب است نقش بی بدیلی در جریان مبارزات نفت و بویژه قطع صدور نفت در زمان شاه و در اوج درگیری ها داشته و در جنگ ۸ ساله از روز اول تا انتهای آن حضور موثرداشته و هزینه های فراوانی هم داده است و به مرد “مبارزه و مقاومت و ولایت ” شهرت دارد وآن روزها در فضای سیاسیی پایتخت از موثرین افراد می باشد اما نمی دانیم چرا در مورد انتخابات شهرش کم حرف شده و از این رو دل به دریا زدیم و پیدایش کردیم تا در این خصوص با او مصاحبه ای داشته باشیم و بالاخره این آرزو عملی شد و در روز یکشنبه تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۲ این مصاحبه انجام شد که به سمع و نظر مردم خوب باشت و گچساران می رسد :

خبرنگار آوای جنوب تهران / خانم س کاظم پور


خورشیدی** سوال : جناب آقای خورشیدی بعنوان کسی که بعد از جنگ در صحنه سیاسی کشور حضور داشته است در صورت امکان بفرمایید شاخصه های یک نماینده مفید و موثر را در چه می دانید ؟ و نماینده خوب چه شرایطی دارد ؟
جواب : نماینده باید متعهد و متخصص باشد ، متعهد یعنی اهل تکلیف باشد و  یعنی اینکه براساس نیاز کشور و مردم عمل کرده باشد ، یعنی اگر کشور به جنگ مبتلا شده باشد او هم جنگیده باشد و اگر کشور دچار ضعف اقتصاد باشد اوهم تلاش و فعالیتش در این حوزه باشد و متخصص یعنی برای یکی از نیازهای کشور دارای تخصص باشد و معنی تخصص یعنی اینکه دارای تفکر استراتژیک و ملی و کلان باشد و مدیر کلان نگر باشد نه اینکه سابقه مدیریت کوچک اجرایی داشته و ادعای نمایندگی مجلس بکند ، نماینده باید بتواند معضلات کشور را شناسایی و برای حل آنان طرح وراهکار ارایه دهد — شجاع باشد ودر برابر اجحافات احتمالی به مردم قد علم کند و با منطق عمل کند ، مجلس جای حرف خوب و خوب حرف زدن است یعنی باید اهل فکر و ایده بود — نماینده باید دلسوز مردم و مردم دوست و همدرد و همراه مردم باشد — اهل برنامه و برنامه فهم و بودجه دان باشد چرا که اداره کشور براساس برنامه سالانه و ۵ ساله است که دولت پیشنهاد و مجلس تصویب می کند انجام می شود یعنی خوب اداره شدن کشور به دو حوزه برمی گردد اول برنامه خوب است ودوم اجرای مناسب و درهردو مورد نماینده باید کارآمد باشد ، نماینده بی برنامه و بی اطلاع و غیر فعال به چه دردی می خورد ؟

** امروز ما باید بدانیم مشکل مردم گچساران و باشت با نماینده عادی مرتفع نمی شود

امروز ما باید بدانیم مشکل مردم گچساران و باشت با نماینده عادی مرتفع نمی شود بله اگر شهر ما کم مشکل یا بی مشکل بود کارمان با هر نوع نماینده ای می چرخید اما در وضعیت کنونی شهرهای ما مشکل حاد بیکاری و محرومیت دارند و نیاز است نماینده های پر نفوذ و پر ارتباط و کاری داشته باشیم که بتواند هم طرح های موثری برای شهر و استان وکشور بدهد وهم برای شهر بودجه و سرمایه گذار و وزیر بیاورد تا از هر کدام برای شهر چیزی نصیب شهر بکند؛ دنیا دنیای لابی گری و ارتباط است ، کی گفته نمی توان برای افزایش بودجه شهر تلاش کرد ؟ اینها مباحث کارشناسی است و ربطی به این یا آن جناح و کاندید ندارد ، نماینده شهر باید بتواند با فعال کردن دستگاههای شهری و روستایی مزیت های جدید را شناسایی و آنرا تبدیل به ثروت کند واین کار هر نماینده ای نیست ،

** جوانان ما دارند از فقر و بیکاری از بین می روند آنوقت بعضی ها دنبال جناح بازی اند !!

جوانان ما دارند از فقر و بیکاری از بین می روند آنوقت بعضی ها دنبال جناح بازی اند !! به آنها از همین تریبون آوای جنوب می گویم ؛ آقا سیاست و جناح برای شما ولی بگذارید کار مردم انجام شود ، آن آقا پیامک داده که نظام در خطر است ولی من می دانم که پیمانکاری اش در خطر است و منافعش در خطر است این آدم ها خطرناکترین انسان ها برای  شهر هستند ، ببخشید قدری از بحث دور شدیم .
آوای جنوب : بفرمائید.

سردار خورشیدی ادامه داد: بعد دیگر مجلس حق نظارتی آن است و یک نماینده خوب باید بتواند نظارت عملی داشته باشد اگر دستگاهی که وظیفه اشتغالزایی دارد و وظیفه اش را انجام نمی دهد چه کسی باید آنرا پای کار بیاورد ؟ مگر مجلس نیست ؟ و چه نوع نماینده ای این کار مهم را می تواند انجام بدهد ؟چه نماینده ای در تحقیق و تفحص می تواند در برابر پیشنهادات مشکل دار ایستادگی خواهد کرد ؟ به جز شخصیتهای امتحان پس داده ؟؟ ووزین ؟ و بلند نظر ؟؟ همشهری های عزیز من می دانند من دارم بحث تخصصی می کنم و کاری به این یا آن جناح ندارم چرا که آینده گچساران و باشت از جناح بازی های سیاسی مهمتر است.

** سوال :از حیث مواضع سیاسی کاندیداهای مجلس ، خط کشی اصلاح طلب و اصولگرا را می پسندید یا خودی و غیر خودی را ؟؟
سردار خورشیدی : مقام معظم رهبری به واژه های اصولگرا و اصلاح طلب اعتقادی ندارند و به صراحت فرموده اند تقسیم بندی خودی و غیر خودی را ملاک می دانند که دایره اش بیشتر و باهدف جذب حداکثری و دفع حداقلی صورت گرفته و معنی اش میدان دادن به مردم و دوستداران کشور است و میدان دادن به کسانی است که با دوستان انقلاب و کشور و مردم دوست هستند و با دشمنان آنان دشمن —خودی اوست که مشکلی از از مردم حل کند و غیر خودی آن است که برای کشور مشکل درست کند — خودی نماینده ای است که در عمل و رفتار در جهت امام خامنه ای حرکت کند و مانند ایشان مردم دوست و ساده زیست باشد ودر برابر دشمنان کشور مردانه بایستد — خودی بودن به ادعا نیست که کسی ادعای ولایی بودن کند اما زندگی اش هیچ ارتباطی به زندگی ولایت نداشته باشد — همانگونه که غیر خودی کسی است مخالف مصالح کشور و مردم عمل می کند — نمی شود ما خودمان را ولایی بدانیم اما هزینه هایش را ندهیم وفقط دنبال سوء استفاده باشیمخودی آن نیست که بچه های مردم زجر جنگ را کشیده باشند اما اینها قیافه اش را گرفته باشند و حقوق و پاداشش را گرفته باشند در این استان به همان اندازه که زجر کش داریم زجر نکش و قیافه بگیر هم داریم که اتفاقا عقب افتادگی ما به همین آدما مربوط است یادم نمی رود مدیرانی را که هر دوسال یکبار در عقبه جبهه پیدایشان می شد و بساط عکس و تظاهر راه می انداختند و شب نشده بر می گشتند اما ۹۰ ماه جبهه رفته ها ۴ تا عکس نداشتند اتفاقا الان از هر دو گروه در انتخابات دیده می شوند — خودی یعنی کاربلد بی ادعایعنی متدین و مردمدار یعنی نوکر مردم نه تهدید کننده آنها — امام خامنه ای را نگاه کنید که آمریکایی هایی که دشمن ماهستند در مورد ایشان می گویند : ما با ابر رقیبی به نام آیت الله خامنه ای مواجه ایم که نقشه راه را می شناسد و مردم هم به او اعتماددارند — انقلابی هزینه نداده یک دورغگوی حرفه ای است — همشهری های خوب من بدانند “” یک شهر پیشرفته نمی تواند دارایی های انسانی و مالی و اقتصادی و فرهنگی خودرا به هدر بدهد و انتظار پیشرفت داشته باشدمن به عنوان سرباز نظام نه به عنوان حامی یک تفکر سیاسی وظیفه دارم شرایط رشد و تعالی را بگویم شاید دوستانی دلخور بشوند اما آنها نیز نباید از مثل خورشیدی انتظار حرف غیر تخصصی و غیر کارشناسی داشته باشند.
آوای جنوب : من از طرف مجموعه آوای جنوب از شما تقدیر و تشکر ویژه ای دارم که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید در پایان اگر ناگفته ای مانده است بفرمایید؟
جواب : من برای خودم جایگاهی قائل نیستم و حق ندارم ادعایی داشته باشم و به همین دلیل فقط مردم را مستحق انتخاب می دانم و شما شرایط را سوال کردید که بنده هم در حد وسع خدمتان عرض کردم و اگر حرف دیگری و مواضع دیگری بود حتما از طریق سایت آوای جنوب به سمع و نظر مردم خوب شهرم خواهم رساند و به دیگر دوستان هم می گویم تمام موضع گیری های رسمی من از طریق پایگاه خبری آوای جنوب اعلام خواهد شد.

مصاحبه که خواندید دقایقی قبل در دفتر سردار حاج احمد خورشیدی توسط خبرنگار آوای جنوب از ایشان گرفته شده .

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اصولگرا گفت:

    درود بر حاج احمد خورشیدی که به حق حرف دل مردم رو زدند
    درود بر امیر کبیر اقتصاد ایران دکتر حاج غلامرضا تاجگردون

  2. حمید رضا رضایی گفت:

    با سلام خدمت سردار بزرگ جنگ .که با حرفای زیبای خود گچساران را برای انتخاب نماینده ای بزرگ دکتر تاجگردون حمایت کردند.احسنت بر تو ای مرد ۸سال دفاع مقدس

  3. حیدری گفت:

    خورشیدی فبلا هم گفته بود تاجگردون. بزرگه ،نیاز به آمدن ماها نیست ،دوباره حمایت کردند ،درود

  4. ناشناس گفت:

    درود بر حاج احمد بزرگ قشقایی که حرف دل مردم رو میفهمد و بیان میکند . احسنت .درود بر فولادی سلام بر حاج احمد پیوندتان مبارک . حاج فولادی نماینده کاردان

  5. قشقایی گفت:

    سلام خدمت سردار بزرگ.ما هم طایفه های شما حمایت خود را از دکتر تاجگردون اعلام کرده ایم.به گفته شما با وجود تاج که یک نیروی ملی است ودیگر احساس وظیفه برای کاندیداتوری نکردید ماهم با وجودی که جای خالی شما را احساس میکنیم برای پیشرفت شهرمان به دکتر تاجگردون رای میدهیم.

  6. ایمان گفت:

    درورد بر سردار و درود بر دکتر تاجگردون

  7. از گچساران گفت:

    تا دیروز احمدی نزاد معجزه هزاره سوم بود ! بعدا” شهرداری تهران شد امارت آمال و آرزوها !! امروز اصلاح طلبان امید آینده شدند و فرمایشات امام رو تحریف کرد واساسا” منکر وجود اصول گرایی شد ، آخرش به کجا برسد خدا عالم است !!!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president