آوای جنوب

تابناک نوشت : روز پروژه ها در گچساران/افتتاح و کلنگ زنی ۶۲پروژه با اعتبار۶۴۰میلیارد ریال

DSC_0920همزمان با دهه مبارک فجر،شهرستان گچساران با افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی ،اقتصادی روزی خوبی را در جهت توسعه پشت سرگذاشت.

تابناک / سمیرا نصاری

DSC_0793
به گزارش تابناک ، از گچساران، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مدیران کل استانی، غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی در نهمین روز از گرامیداشت دهه فجر، افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۲ طرح عمرانی در این شهرستان آغاز شد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه امروز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی و ورزشی در این شهرستان آغاز شده است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد.

رحیمی تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان افتتاحی بوده و چهار پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۳۵۶ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

DSC_0835تکمیل سیستم روشنایی گچساران – امامزاده جعفر
روشنایی جاده اصلی حد فاصل پلیس راه تا امامزاده جعفر (ع) به طول ۱۰ کیلومتر، با قراردادی ۶ماهه و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیار ریال افتتاح شد.
در این پروژه از تعداد۹دستگاه ترانسفورماتور و تعداد ۲۳۴ پایه به همراه ۳۷۸ چراغ روشنایی و ۹ دستگاه تابلوی توزیع برق استفاده شده است.

DSC_0787کلنگ زنی پروژه روشنایی جاده امامزاده جعفر-ماهور باشت
کلنگ‌زنی روشنایی جاده اصلی از حد فاصل امامزاده جعفر (ع) تا ماهور باشت به طول ۱۴ کیلومتر از دیگر پروژه های افتتاحی در شهرستان گچساران بود.
مدت اجرای قرارداد ۶ ماهه می باشد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.
دیگر مشخصات این پروژه،شامل تعداد۱۴ ترانسفورماتور به همراه ۳۷۵ پایه های روشنایی و ۵۶۸ دستگاه چراغ روشنایی می باشد.

DSC_0846افتتاح طرح پروار بندی ۱۰۰راسی
افتتاح طرح پرواربندی گوساله ۱۰۰ رأسی،در روستای تلخ آب شیرین با اشتغال زایی مستقیم ۶ نفر و غیر مستقیم۱۰ نفر از دیگر پروژه های افتتاحی امروز در گچساران بود.
این پروژه با اعتباری معادل ۷/۴۵میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع و با ولید سالانه ۳۶ تن گوشت قرمز و ۱۸۰ تن کود به بهره برداری رسید.
میزان کل تسهیلات این پروژه بالغ بر ۷۱۴۵میلیارد ریال بوده که ۶/۲۵میلیارد ریال سهم بانک و ۱/۲میلیارد ریال سهم متقاضی بوده است . محل تامین اعتبار این پروژه صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در این پروژه بوده است.

DSC_0861افتتاح کتابخانه عمومی شهرک بهارستان
کتابخانه عمومی شهرک بهارستان از دیگر پروژه هایی بود که توسط مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
در آیین افتتاحی این پروژه مدیر کل نهادکتابخانه های استان گفت:در حال حاضر ۹ کتابخانه در گچساران موجود است و ۴۹ هزار کتاب در این کتاب خانه ها موجود است.
زینب قربانی افزود:هم اکنون سرانه کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد دو متر و ۴۳ سانتمتر است در حالی که سرانه فضای کتابخانه های عمومی کشور دو متر است.
وی اظهار کرد: ۱۱ باب کتابخانه عمومی در مناطق شهری و روستایی این استان در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هشت پروژه احداث کتابخانه های عمومی این استان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
وی از افتتاح پنج طرح عمرانی کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال جاری حبر داد.
قربانی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این استان را ۴۳هزار نفر ذکر کرد.
وی بیان کرد: در کهگیلویه وبویراحمد در ۶۸ باب کتابخانه ۷۰۰ هزار جلد کتاب در بیش از ۵۰۰ هزار عنوان وجود دارد.
قربانی ابراز کرد: کتابخانه عمومی مرکز شهر دوگنبدان با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بهره برداری شده است.
DSC_0888کلنگ زنی ساختمان اداری بیمه سلامت گچساران
کلنگ زنی ساختمان اداری بیمه سلامت با اعتباری معادل ۶ میلیارد ریال که از محل اعتبارات داخلی سازمان بیمه سلامت تامین اعتبار شده است ار دیگر پروژه های افتتاحی امروز شهرستان گچساران بود.
این ساختمان قرار است در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربه و با زیر بنای ۳۸۰ متر مربع احداث شود. کار فرمای پروژه مذکور اداره کل بیمه سلامت استان است.
در حال حاضر ۷۰درصد مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۶۰ هزار نفر از مردم شهرستان هم دارای بیمه سلامت هستند.
DSC_0885اصلاح شبکه آب شهر دوگنبدان
یکی دیگر از پروژه های افتتاحی پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب شهر دوگنبدان بود که در مناطق،شهرک نفت،محلاتی،کارکنان،باغ فردوس و خیابان بلادیان به بهره برداری رسید.
اعتبار پروژه مذکور ۱۶۰میلیار ریال بود که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده است.این پروژه در فروردین ۹۴ شروع و امروز به بهره برداری رسید.
افتتاح سالن سنجش مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای گچساران از دیگر برنامه‌های این دهه در گچساران است.

افتتاح دبیرستان دخترانه ۱۰ کلاسه سمیه ،افتتاح پارک بانوان، زمین چمن مصنوعی نیز از برنامه عمرانی اقتصادی ویژه دهه فجر در گچساران بوده که به نمایندگی از ۶۲ پروژه در دستور کار قرار گرفته است.DSC_0781 DSC_0777 DSC_0003 DSC_0009 DSC_0933ا

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president