آوای جنوب

به مناسبت دهه فجر

اعزام گروه موسیقی بامداد کهگیلویه و بویراحمد به کشور فیلیپین

دهبانیمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام گروه موسیقی بامداد این استان به کشور فیلیپین خبر داد.

آوای جنوب؛

به نقل روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌پور از اعزام گروه موسیقی بامداد استان به مناسبت دهه فجر به به کشور فیلیپین خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک قرن است که گروه‌های مختلف موسیقی جهت معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به کشورهای مختلف گاه با دعوت رسمی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری و گاه از سوی وزارت فرهنگ و هنر ایران سفر می‌کنند.

وی افزود: چند سالی هست که اعزام هنرمندان و اجرا در خارج از مرزها جهت معرفی ظرفیت‌های موسیقی ایرانی و موسیقی بومی( محلی) استان با رایزنی فرهنگی ایران و سفارت ایران در کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد.

این مسئول گفت: اعزام گروه موسیقی بامداد از استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت پذیرفت.

در ادامه مسئول دفتر موسیقی این اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان نیز گفت: در سال جاری از میان گروه‌های مختلف کشور تعدادی اندک از گروه‌ها پس از مرحله بازبینی از سوی دفتر همکاری‌های فرهنگی و هنری مورد پذیرش قرار گرفت که گروه بامداد یکی از گروه‌های منتخب بود.

وی اظهار کرد: پس از انجام مراحل اولیه گروه تمرین‌های جدی خود را در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی( ملی) و موسیقی محلی آغاز کرد و از آنجا که اعزام به کشورهای اروپایی در برنامه دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی نبود، و با توجه به مهاجرین و ساکنین ایرانی مقیم در فیلیپین که اغلب دانشجویان را شامل می‌شود، گروه بامداد جهت اعزام و اجرا در آن کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

سید همت هاشمی تصریح کرد: سرپرست گروه به حمید آغاجری واگذار شد که در تاریخ ۱۵ بهمن به تهران اعزام و در تاریخ ۱۶بهمن به مقصد قطر و از آنجا به فیلیپین اعزام شدند.

وی گفت: اولین اجرا در روز ۱۷ بهمن در این کشور در سالن مانیل بود،که با استقبال قابل قبولی روبه رو بود. حمید آغاجری نوازنده تار و سرپرست گروه، اسماعیل رحمانی نوازنده سنتور، محسن نیک‌پی نوازنده سه‌تار، مصطفی لاهوتی، نوازنده تنبک، شهرام (سامان) جعفری‌خواه نوازنده نی و کاظم کریمی خواننده گروه بامداد در این سفر هستند.

به گزارش فارس؛ این گروه با همکاری و حمایت مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت هنری و سینمایی، حراست و دفتر موسیقی اداره‌کل فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد و انجمن موسیقی استان به کشور فیلیپین اعزام شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president