آوای جنوب

رئیس ارشاد کهگیلویه:

موسیقی بومی- محلی در شهرستان کهگیلویه حمایت می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: موسیقی بومی در شهرستان کهگیلویه حمایت می‌شود.

آوای جنوب؛

 ایرج کاظمی‌جو عصر امروز در نشست ستاد خدمات اجرایی شهرستان اظهار داشت: سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد سرشار از جاذبه های تاریخی و تفریحی هست و سفرهای نوروزی فرصت مناسبی برای عرضه فرهنگ بومی اما متاسفانه گردشگر نداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به صحبت‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در مورد ۱۷۰۰ گردشگر خارجی در استان، افزود: شاید افرادی برای خرید هندوانه در شهرستان ما حضور پیدا کنند و این نمی تواند برای پیشرفت و معرفی آثار تاریخی ما کمک کند.

کاظمی‌جو با بیان اینکه سند و هویت و شناسنامه ما که همان فرهنگ و آیین و ادبیات بومی ماست، بیان کرد: اما با کمال تأسف می‌بینیم که فرهنگ بومی ما در ورطه فراموشی است.

کاظمی‌جو، توجه به توسعه و حفظ موسیقی محلی و ادبیات آیینی را یک ضرورت دانست و گفت: نسل جدید ما با ادبیات، فرهنگ و هنر بومی ارتباط برقرار نمی‌کند و ورود فرهنگ مدرن نباید بهانه‌ای برای فراموشی فرهنگ بومی شود.

وی با بیان اینکه موسیقی محلی ما در حال زوال است، تصریح کرد: سرنوشت ادارات فرهنگی به هم گره خورده است و رخدادهای فرهنگی که اجرا می‌شود باید طوری باشد که از نظر کمی و کیفی به ارتقای سطح فرهنگ شهرستان کمک کند.

کاظمی‌جو مقابله با فرهنگ‌های تهاجمی و ضد ارزش در مقابل فرهنگ هر منطقه را نیازمند تقویت آداب، رسوم و فرهنگ بومی دانست و گفت: سزاوار است که زادگاه مرحوم حسین پناهی مورد توجه قرار گیرد و با ساماندهی آن مکان بکر هر سال گردشگرانی در حوزه فرهنگ و هنر را جذب کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه عوامل موسیقی بومی که در حوزه فرهنگ و هنر دارای شناسنامه هستند حمایت می‌شوند افزود: این اداره به نوازندگان موسیقی محلی در زمینه دریافت مستمری حمایت‌هایی دارد و می‌طلبد میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این راستا یاریگر این قشر باشند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president