آوای جنوب

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاههای گچساران به رئیس جمهور

روحانیشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران باتوجه به سخنان ریاست جمهوری در جلسه هم اندیشی با استانداران و نیز سخنان ایشان پیرامون شورای نگهبان نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور صادر کرد.

به گزارش آوای جنوب جنوب،متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

اگر شما اگر ملت این طایفه(شورای نگهبان) را حفظ نکنید بدانید سرنوشت شما سرنوشت مشروطه خواهد شد.(امام خمینی(ره))

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ضمن عرض سلام و خسته نباشید به شما و همه خدمتگزاران این مرز وبوم باتوجه به سخنان شما در جلسه هم اندیشی با استانداران و سخنان شما پیرامون شورای نگهبان برخود لازم دیدیم که چند جمله ای محضر شریفتان عرض کنیم.

اولا ما هم اعتقاد داریم باید بین اصلاح طلب و براندازطلب ، بین اصول گرا و فصول گرا در تمام رویکردها تفاوت قائل شد و چه بسا گلایه های نه از مرکزیت شورای نگهبان و اصل این نهاد مقدس و یادگار ارزشمند امام و میراث انقلاب و شهداء ، بلکه از بعضی از هیئت های نظارت استان ها داشته باشیم ، همانگونه که از تایید فله ای هیئت های اجرایی داریم . اما گلایه و نقد خود را به نحو مطلوب انتقال داده و می دهیم؛ اما نه آنگونه که پازل دشمن را تکمیل کنیم .

یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های برجسته مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران تجربه برگزاری دهها انتخابات پرشور، سالم و رقابتی است. یکی از نهادهای انقلابی که مولود این مردم سالاری دینی است شورای نگهبان است .این نهاد نظارتی همواره با شجاعت و صلابت تمام در دفاع وصیانت از حق الناس کوشیده است که این خود نشانگر، کارآمدی و موقعیت استراتژیک آن در نظام است که ((بود و نبود آن ، به معنای بود و نبود نظام است .))

جنابعالی با سی واندی سال تجربه در زمینه های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی و خصوصا امنیتی برای ملت فردی بصیر،دوراندیش وپیرو ولایت تلقی می شوید که حضور شما بر مسند ریاست جمهوری خود سندی بر این گفته می باشدکه تاثیر جدی در تکمیل سبد رای داشته و دارد .

لکن بعضا دیده می شود که حضرتعالی و کابینه محترم دولت پازل دشمن را تکمیل کرده و با اظهار نظرهای کاملا دوپهلو وچند وجهی باعث شادی دشمنان ومنافقان می شوید.

گفته های شما در جلسه هم اندیشی با استانداران موجبات تعجب وحیرت ملت انقلابی شده است که رییس قوه مجریه بدون توجه به سوگند خود مبنی بر حراست از قانون اساسی درقامت یک لیدر حزبی به طرفداری از جناح خاص پرداخته و موجبات تضعیف شورای نگهبان را فراهم نماید. این درحالی است که اولا رد صلاحیت ها هنوز در شورای نگهبان درحال بررسی است و ثانیا افراد شاخص ردصلاحیت شده از هردو جناح به اصطلاح رایج در کشور می باشند .

متاسفانه سخنان شما به این نگرانی دامن زده که شاید رییس جمهور کشورمان تحت تاثیر مشاوره و یا فشار بعضی افراد حزبی خاص مواضع خود را اعلام میکند؛ که از هم اکنون در بین دانشجویان ، زمزمه ی عبور از روحانی و حتی روحانیت را کلید زده اند و تئوری پردازی می کنند .

ریاست محترم جمهور

شما که علاوه بر شخصیت حقوقیتان در کسوت شریف روحانیت قرار دارید و با شعار اعتدال وارد این عرصه شده اید ، به نظر می آید یک طرفه به قضاوت نشسته اید و اصل تفکیک قوا را هم مبهم ساخته اید . چگونه است که از کسانی دفاع می کنید که درمجلس ششم بخاطر تایید نشدن صلاحیتشان انتخابات مجلس را تحریم کرده و از طرفدارانشان درخواست کرده اند که در انتخابات شرکت نکنند و در ادوار گذشته بیشتر نقد و تخریب را نسبت به شوری نگهبان روا داشتند.

بعید میدانم که سخنان امام در۱۸خرداد سال ۱۳۶۰را فراموش کرده باشید.

بحول وقوه الهی شورای نگهبان متشکل از اعضای بسیار متعهد،متدین و باتجربه میباشدو مجریان امر خود واقف بر همه مسایل وتحرکات میباشند.

لذا انتظار میرود به جای دغدغه به جهت تایید نشدن عده ای،تمرکزتان را بر پیشبرد منویات و آرمان های امام و انقلاب بگذارید.درآخر ضمن توصیه به خواندن با مجدد وبا تامل وصیت نامه امام

جنبش دانشجویی از شما که دولت خود را انتقاد پذیرترین دولت از زمان حضرت آدم(ع) تا به الان می دانید درخواست می کند که از حاشیه های موجود فاصله گرفته و بجهت تقویت نهادهای نظارتی و همچنین برگزاری یک انتخابات سالم تلاش کنید.واز جانب داری پرهیز کرده و معتدلانه!درجهت پیشبرد اهداف انقلاب تلاش نمایید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    عرض شود شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران
    نظر شخصی و جناحی خودشون را گفتند حرف آقای روحانی حرف ۹۶ درصد ملت ایران هست

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president