آوای جنوب

استاندار:

میانگین بیکاری در کهگیلویه‌وبویراحمد ۲ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است

خادمیاستاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری است، گفت: در تابستان ۹۳ این آمار در کشور ۱۶.۵ درصد و در استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۳.۹ درصد است که نسبت به نرم کشوری پایین است.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران با موضوع بررسی فعالیت‌های دولت در دو سال گذشته، اظهار داشت: اگر نرخ تورم در کشور کاهش یافته به تبع آن در استان نیز همینطور است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه یک همبستگی کلی بین اتفاقات استان و کشور وجود دارد، گفت: اصلی ترین کار دولت جلب رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تحریم‌ها را در وضعیت رفاهی فعلی مردم بی اثر دانست، بیان کرد: علی رغم آنکه شرایط تا کنون حل شده است با تلاش‌های انجام شده توسط دولت و با هدایت مقام معظم رهبری امیدواریم برجام اجرایی شود.

خادمی ابراز کرد: دولت ما یک دولت وابسته به درآمدهای نفتی است و اکنون قیمت نفت به شدت افت پیدا کرده است و در بعضی از شاخص‌های اقتصادی دولت روند رو به رشدی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه انتخابات نمود و جلوه عینی دموکراسی و مردم سالاری است، عنوان کرد: اجرا و برگزاری انتخابات مهم‌ترین پروژه سیاسی دولت در عرصه داخلی است.

خادمی با اشاره به اینکه استان دارای ۱۹ حوزه فرعی و ۳ حوزه اصلی است، افزود: بیش از ۲۷۰ نفر در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ شعبه رای گیری اعم از ثابت و سیار در استان وجود دارد، تصریح کرد: نتیجه انتخابات فرعی است و مسئله اصلی میزان مشارکت مردم است.

خادمی ابراز کرد: برگزاری انتخابات سالم و وجود رقابت در انتخابات دو عامل مهم در ایجاد شور و نشاط در بین مردم است و باید فضایی برای حضور همه سلیقه‌ها به وجود بیاید.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بررسی و مقایسه برخی از شاخص‌های در ارائه عملکرد دو ساله در دولت تدبیر و امید در استان، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید تا پایان سال ۹۴ حدود ۹۸ بزرگراه در استان داشته باشیم که در آمار ۹ ماهه تا کنون ۹۵ درصد برنامه تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه باید تا سال ۹۴ حدود ۴۱ میلیون و ۲۵۱ هکتار باغ در استان ایجاد شود، اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هکتار باغ در استان احداث شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه شاخص بیکاری در کشور سال گذشته ۱۰٫۴ درصد و در استان ۱۶ درصد بود، گفت: در تابستان ۹۳ این آمار در کشور ۱۶٫۵ درصد و در استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۳٫۹ درصد است که نسبت به نرم کشوری پایین است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president