آوای جنوب

۸۰ درصد گوشت مصرفی کهگیلویه و بویراحمد بدون نظارت ذبح می‌شود

سالانه در این استان ۹ هزار تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار تن گوشت مرغ مصرف می شود که بیش از ۸۰ درصد این مقدار به صورت غیرمجاز و بدون نظارت ذبح می‌شود…

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۸۰ درصد گوشت قرمز و مرغ مصرفی مردم این استان بدون نظارت مراجع دارای صلاحیت ذبح می‌شود.

آوای جنوب؛

عبدالله بهمنش در نشست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سالانه در این استان ۹ هزار تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار تن گوشت مرغ مصرف می شود که بیش از ۸۰ درصد این مقدار به صورت غیرمجاز و بدون نظارت ذبح می‌شود.

وی عنوان کرد: از ۱۳ هزار تن مصرف گوشت مرغ در استان تنها ۲ هزار تن تحت نظارت کشتار می‌شود که زنگ خطری جدی در حوزه سلامت مردم استان است.

وی با اشاره به بیماری های مشترک انسان و دام، گفت: ۸۳۲ بیماری بین انسان و دام مشترک است که برخی از بیماری های رایج به دلیل تخلفات در حوزه کشتارگاه‌ها است.

بهمنش خاطرنشان کرد:کشتارگاه‌های مرغ و گوشت قرمز استان ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات به مردم دارند ولی به دلیل کم اطلاعی این خدمات به دست مردم نمی‌رسد.

علی جمادی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی نباید سلامت مردم را به خطر بیندازیم، گفت: نباید به بهانه بیکاری، نظم و سلامت جامعه را به خطر بینداریم، زیرا شغل های کاذب علاوه بر اینکه جلوی شغل های قانونی را می گیرد در برخی مواقع امنیت جامعه را نیز هدف قرار می دهد.

الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در سال گذشته ۲۲۸ پرونده قضایی در حوزه تخلفات بهداشی استان وارد حوزه های قضایی شد که از این آمار قاچاق کالاهای بهداشتی، آشامیدنی، آرایشی و نیز عدم رعایت بهداشت از سوی کارگاه‌ها و اماکن عمومی در صدر تخلفات بهداشتی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: به نظر می رسد مدیران به سمت روزمرگی خو گرفته اند و این معضل بزرگی می‌باشد و حل مسأله در نظارت و اجرای قانون نهفته است و اگر در چند سال گذشته قانون اجرا می شد اکنون وضعیت بهتری داشتیم.

فتاح محمدی با تأکید بر احساس مسئولیت از سوی مدیران، افزود: برای مثال در حوزه منابع طبیعی اگر به موقع قانون را اجرا می کردیم اکنون مجبور نبودیم درختان ۳۰ ساله را قطع کنیم.

پاکباز معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: در صورتی که کارگاه‌های فروش مرغِ زنده بخواهند به صورت بهداشتی محصولاتشان را بفروشند یخچال‌های این اداره را به صورت نصف قیمت به آنها ارائه می دهیم تا با اطمینان بیشتری به مردم خدمات ارائه دهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president