آوای جنوب

۴۸۰۰ دانشجوی دانشگاه یاسوج خوابگاه ندارند/معاون جدید رمضانی نشاط را به دانشگاه می آورد!

این دانشگاه تنها برای ۱۲۰۰ نفر از جمعیت ۶ هزار دانشجوی خود خوابگاه ملکی دارد…

دانشگاه یاسوجمعاون سابق دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: مشکلات رفاهی از جمله مساله خوابگاه در دانشگاه یاسوج وجود دارد به طوریکه این دانشگاه تنها برای ۱۲۰۰ نفر از جمعیت ۶ هزار دانشجوی خود خوابگاه ملکی دارد.

آوای جنوب؛

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه معاونین فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه یاسوج برگزار شد و با تودیع دو معاون قبلی، فریبرز نیکدل، سکان معاونت جدید این دانشگاه را در دست گرفت.

سرپرست دانشگاه یاسوج در این مراسم تغییرات را در راستای رشد و اعتلای دانشگاه دانست و اظهار داشت: معاونت های دانشجویی و فرهنگی از حوزه های پرکار دانشگاه است که در یکسال گذشته فعالیت های خوبی را به دانشجویان و مجموعه کارکنان و اساتید دانشگاه ارائه داده اند.

شاپور رمضانی با بیان اینکه امروز بسترهای لازم برای فعالیت دانشجویان در عرصه های فرهنگی ایجاد شده است، افزود: در معاونت دانشجویی نیز فعالیت های گسترده ای در یکسال گذشته از جمله تعمیرات خوابگاه ها، مدیریت خوابگاه های خودگردان و تعمیرات و تجهیز سلف سرویس های دانشجویی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه این فعالیت ها نتیجه تلاش خستگی ناپذیر معاونین و مجموعه کارکنان حوزه های معاونت های فرهنگی و دانشجویی بوده است که از آنها تقدیر و تجلیل می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه یاسوج با بیان اینکه ادغام معاونت های فرهنگی و دانشجویی از سیاست های وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: این سیاست در راستای مدیریتی چابک تر بر امورات فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه یاسوج نیز با تایید هیات امنای دانشگاه، اجرایی شده است.

رمضانی با بیان اینکه کار در حوزه های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه نیازمند صرف وقت فراوان است گفت: معاون جدید این حوزه نیز باید با حضور مستمر و پیگیری مسائل تا حصول نتیجه به دنبال ادامه فعالیت های انجام شده در این حوزه در دانشگاه باشد.

وی افزود: دانشگاه محل اجتماع تفکرات مختلف دانشجویی است که یا برگرفته از جامعه و یا سرچشمه برخی تفکرات در جامعه است که لازم است فردی که در این زمینه فعالیت می کند با متانت به اجرای فعالیت های فرهنگی بپردازد.

«نشاط فرهنگی» به دانشگاه یاسوج می آید

معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز نشاط فرهنگی را لازمه فعالیت در زمینه دانشگاه عنوان کرد و گفت: این نشاط فرهنگی در سایه سه اصل تحمل عقاید همدیگر، احترام به دانشجو و اجرای قوانین محقق می‌شود.

فریبرز نیکدل با بیان اینکه مدیریت تکصدایی در دانشگاه موفق نبوده است، افزود: پرهیز از بداخلاقی ها و خودمحوری لازمه فعالیت فرهنگی به ویژه در محیط های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه باید فضای فرهنگی را از التهاب خارج کنیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان در دانشگاه برای برعهده گرفتن نقش های خود در آینده، تمرین نقش می کنند لذا باید شرایط به گونه ای باشد که در یک احترام به شان دانشجو، دانشجویانی را تربیت کنیم که نقش به سزایی در آینده جامعه اسلامی داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج ادغام این دو معاونت را هوشمندانه دانست و بیان کرد: هرچند فعالیت در این دو حوزه سخت و مستلزم دقت و صرف وقت است اما با تلاش می توان به آنجا که باید، برسیم.

دانشجویان در حوزه های فرهنگی و دانشجویی مطالبه‌گر هستند

معاون سابق دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز با بیان اینکه دانشجویان در حوزه های فرهنگی و دانشجویی مطالبه گر هستند گفت: مشکلات رفاهی از جمله مساله خوابگاه در دانشگاه یاسوج وجود دارد به طوریکه این دانشگاه تنها برای ۱۲۰۰ نفر از جمعیت ۶ هزار دانشجوی خود خوابگاه ملکی دارد.

آیت کرمی افزود: در یکسال گذشته فعالیت های خوبی در زمینه های رفاهی در دانشگاه یاسوج انجام شد به طوریکه خوابگاه‌های با قدمت بالای این دانشگاه تعمیر و تجهیز شدند و همچنین ظرفیت سلف سرویس براداران دانشگاه نیز به ۵۰۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه دانشگاه یاسوج در حوزه کیفیت تغدیه در میان دانشگاه های منطقه ۵ کشور رتبه عالی دارد، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری نیز کل دانشجویان متقاضی خوابگاه در خوابگاه‌های خودگردان و ملکی اسکان داده شدند.

معاون سابق دانشجویی دانشگاه یاسوج از وصول ۹۰ درصد مطالبات دانشگاه از دانشجویان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از تسهیلات و اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان کشور براساس این وصول مطالبات صورت می گیرد که در این زمینه فعالیت های چشمگیری انجام شد.

کرمی اظهار داشت: در حوزه تربیت بدنی، حمل و نقل دانشجویی و… نیز در یکسال گذشته از سوی این معاونت فعالیت های خوبی انجام شده است.

معاون سابق فرهنگی دانشگاه یاسوج نیز با بیان اینکه در زمینه فرهنگ نمی توان گزارش عملکرد ارائه داد، گفت: فعالیت فرهنگی فعالیتی است که نمود داشته باشد و همه آثار آن را به عینه مشاهده کرده باشند.

یوسف نیکروز افزود: هدف از این تودیع و معارفه ها اعتلای دانشگاه است که امیدوارم همه در راستای توسعه کمی و کیفی این نهاد گام بردارند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر نیکروز معاون سابق فرهنگی و دکتر آیت کرمی معاون سابق دانشجویی تقدیر و طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه یاسوج دکتر فریبرز نیدکدل به سمت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه منصوب شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president