آوای جنوب

۲۶ بهمن و ۳ اسفندماه فرصت‌‌های طلایی برای بقای فوتبال گچساران در لیگ آزادگان

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در ۲ هفته طلایی می‌تواند به بقای خود در لیگ دسته یک فوتبال کشور امیدوار باشد.

آوای جنوب؛

تیم‌های کهگیلویه و بویراحمدی در فوتبال کشور چه سرگذشت عجیب و غریبی دارند چراکه در یک فصل همه از عدم صعود به رده‌های بالاتر فوتبال کشور می‌نالند و در سال دیگر همه دست به دعا بر می‌دارند که همان تیم‌ها به دسته‌های پایین‌تر فوتبال کشور سقوط نکنند.

همه به یاد داریم که تیم فوتبال شهرداری یاسوج که یادش بخیر باشد در یک فصل کاندیدای نخست صعود به لیگ برتر فوتبال کشور بود و در همان زمان چون این تیم نتوانست به لیگ برتر صعود کند دچار بحران شد و هیچ هوادار و مسئولی در فوتبال استان مقام خوب دومی و سومی تیم شهرداری در لیگ دسته یک کشور را برنتافت.

داستان این گونه ادامه یافت که در سال بعد این تیم چنان متزلزل شد که همه در یاسوج و سایر نقاط استان دست به دعا برداشتند که تیم به لیگ دسته دوم سقوط نکند؛ اما هیچ یک از این دعاها مستجاب نشد و تیم شهرداری یاسوج اکنون نه تنها در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور ندارد بلکه به کل از صحنه فوتبال کشور محو شد.

اما در سوی دیگر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران قرار دارد؛ این تیم هم در نخستین حضور خود در لیگ دسته یک فوتبال کشور در سال گذشته در رده‌ای خوب در میانه جدول لیگ دسته یک فوتبال قرار گرفت و همه هواداران فوتبال از این نتیجه ناراضی بودند و محمدحسین ضیایی را به دلیل عدم صعود تیم به لیگ برتر فوتبال کشور مورد عتاب و سرزنش قرار دادند.

اما همان تیم در لیگ امسال چنان حال و روز ناخوشی دارد که باز هم در شهر گچساران همه برای بقای این تیم در لیگ دسته یک فوتبال کشور به تکاپو افتاده‌اند چراکه در انتهای جدول و با امتیازی بسیار شکننده قرار دارد.

در همین خصوص کارشناسان فوتبال معتقدند: برای هدایت تیم همچنین تعیین بازیکنان و بستن تیم، هیچ نوع خرد جمعی وجود نداشت و به همین خاطر است که تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در سال‎جاری با چنین مشکلی روبرو شده است.

کارشناس برجسته فوتبال که عمر ورزشی خود را در فوتبال گچساران صرف کرده معتقد است تا هنگامی که برای فوتبال گچساران در اهواز تصمیم‌گیری می‌شود نباید انتظار موفقیت برای نفت و گاز گچساران داشت.

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وقتی اهوازی‌ها فوتبال گچساران را نمی‌شناسند و می‌خواهند برای آن برنامه‌ریزی کنند وضعیت همین می‌شود که امروز تیم نفت با همه امکانات و ظرفیت‌هایی که دارد و نسبت به سایر تیم‌های گروه خود شرایط بهتری برای موفقیت دارد به حال و روز کنونی افتاده است.

احد الیاسی پیشکسوت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در تکمیل سخنان رودنیل معتقد است: حاشیه‌های تیم فوتبال نفت و گاز گچساران را به این روز انداخته است و اگر افراد کاردان و متخصص فوتبال و بدون حاشیه برای این تیم برنامه‌ریزی می‌کردند شاهد مشکلات امروزی نبودیم.

اما تیم نفت و گاز گچساران نباید از بقا در لیگ آزادگان ناامید باشد چراکه دو فرصت طلایی در دو هفته پی در پی نصیب این تیم شده است تا بتواند خود را از وضعیت کنونی نجات دهد.

تیم نفت یک بازی در ورزشگاه اختصاصی خود در روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه مقابل نیروی زمینی تهران دارد که باید از امتیاز میزبانی خود استفاده کند.

هر چند که در سال‌های گذشته تیم نیروی زمینی همواره موی دماغ تیم‌های استان در لیگ دسته یک فوتبال کشور بوده و امتیازات زیادی به این تیم داده شده؛ اما تیم نفت برای بقا محکوم به شکست این تیم استخوان‌دار و ریشه‌دار تهرانی است.

تیم نفت پس از این بازی در روز سوم اسفندماه باید در مقابل تیمی قرار گیرد که از هم‌اکنون به لیگ دسته دوم فوتبال کشور سقوط کرده است.

تیم فوتبال تربیت نوین یزد چیزی برای از دست دادن در لیگ دسته یک فوتبال کشور ندارد و به همین خاطر ممکن است با اندکی سهل‌انگاری از سوی تیم نفت گچساران با این تیم در یزد با مشکل مواجه شود.

اما باید دانست که تنها فرصت‌های طلایی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران همین دو بازی است و اگر در این دو دیدار نتیجه دلخواه را کسب نکند آن‌گاه باید از بقای تیم در لیگ دسته یک کشور تا حدود زیادی ناامید شد.

برنامه هفته‌های چهاردهم و پانزدهم لیگ دسته یک فوتبال کشور به این ترتیب است.

*هفته چهاردهم – یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه

سیاه‌جامگان مشهد- شهرداری تبریز – ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

نساجی مازندران – آلومینیوم هرمزگان- ورزشگاه شهدی وطنی قائمشهر

نفت و گاز گچساران – نیروی زمینی تهران – ورزشگاه شهدا نفت گچساران

مس کرمان – تربیت نوین یزد – شهید باهنر کرمان

شهرداری اردبیل – استقلال اهواز – تختی اردبیل

پارسه تهران – صنعت نفت آبادان – صنایع دفاع تهران

فولاد یزد – صنایع اتکاء گلستان – ورزشگاه شهید نصیری یزد

گل‌گهر سیرجان – راهیان کرمانشاه – ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر سیرجان

داماش گیلان – مس رفسنجان – ورزشگاه شهید عضدی رشت

شهرداری بندرعباس – پاس همدان – ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

ایرانجوان بوشهر – فجرسپاسی شیراز – ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

فولادنوین اهواز – گیتی‌پسند اصفهان – اختصاصی فولاد اهواز

*هفته پانزدهم یکشنبه ۳ اسفندماه

صنایع اتکاء گلستان – گل‌گهر سیرجان – ورزشگاه شهدای گرگان

نساجی مازندران – ایرانجوان بوشهر – شهید وطنی قائمشهر

تربیت‌نوین یزد – نفت و گاز گچساران – شهید نصیری یزد

فجرسپاسی شیراز – شهرداری اردبیل – حافظیه شیراز

گیتی‌پسند اصفهان – مس کرمان – آرارات اصفهان

پارسه تهران – فولاد یزد – صنایع دفاع تهران

پاس همدان – سیاه‌جامگان مشهد – قدس همدان

مس رفسنجان – شهرداری بندرعباس – تختی رفسنجان

راهیان کرمانشاه – داماش گیلان – کارگران کرمانشاه

آلومینیوم هرمزگان – نیروی زمینی تهران – خلیج فارس بندرعباس

استقلال اهواز – فولاد نوین اهواز – تختی اهواز

صنعت نفت آبادان – شهرداری تبریز – تختی آبادان

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president