آوای جنوب

رئیس اوقاف گچساران:

۱۵۳ موقوفه منفعتی و غیرمنفعتی در گچساران به ثبت رسیده است

بهمنیرئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: ۱۵۳ موقوفه منفعتی و غیرمنفعتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

آوای جنوب؛

پیش از ظهر امروز و به مناسبت هفته وقف، همایش “وقف و مساجد” با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد شهیدان شهرستان گچساران برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در این همایش، اظهار داشت: فرهنگ انفاق و احسان و وقف در دین مبین اسلام بسیار تأکید شده و مورد سفارش قرار گرفته است.

فرزین بهمنی‌آزاد با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف و انفاق در جامعه، افزود: لازم است که تلاش کنیم فرهنگ وقف در شهرستان گچساران به خوبی نهادینه شود.

وی با اشاره به تعداد موقوفه‌های ثبت شده در شهرستان گچساران، خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۱۷ موقوفه منفعتی و ۱۳۶ موقوفه غیرمنفعتی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران به تعداد بقاع متبرکه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اکنون تعداد ۴۰ بقعه متبرکه در سطح شهرستان گچساران وجود دارد.

بهمنی‌آزاد نقش رسانه‌ها را در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه نقشی مهم و اساسی دانست و گفت: رسانه‌ها ابزار مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارها برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه، فرهنگی‌سازی بوده و در این میان دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president