آوای جنوب

یک سؤال میان همه هشدارهای انتخاباتی آقای استاندار/آقای کلانتر برخورد با مدیران پس از انتخابات چه دردی دوا خواهد کرد؟

.

میان همه هشدارهای انتخاباتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جای یک سوال باز است.

 

آوای جنوب -داریوش بهنیا؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همان روز معارفه خود در سالن دکتر کنعانی یاسوج آب پاکی روی دست آن‌هایی ریخت که از مدت‌ها قبل مثل همیشه مترصتد دخل و تصرف در انتخابات دوم اسفندماه در استان بوده‌‌اند آن‌هایی که منافع سیاسی و اقتصادی خود را تنها در سرنوشت انتخابات جست‌وجو می‌کنند و در صورت هرگونه شکستی زنجیره رانتی‌شان پاره خواهد شد.

در این بین تحلیل‌گران هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که هشدارهای شدید‌الحن و مکرر آقای استاندار که گاه با کلمات و الفاظ سنگینی بر لسان جاری می‌شود حاکی از عزم شخصی خود آقای استاندار است یا که بنا به قولی «بالایی‌ها» خواسته‌اند این گونه سفت و سخت موضع‌گیری شود.

تحلیل‌ها در این باره متفاوت است اول این که برخی معتقدند چون هیچ شخص و جریانی در انتصاب حسین کلانتری به عنوان استاندار دخیل نبود فلذا وامدار هیچ یک از سیاسیون و نمایندگان نیست احساس بدهکاری نمی‌کند و از هم اکنون اجازه نمی‌دهد با دخل و تصرف در انتخابات آبروی سیاسی و جایگاهش خدشه‌دار شود که در چند تغییر و تحول مدیریتی این نکته تا حد زیادی مبرهن شد.

اما دوم این که برخی اعتقاد دارند به دلیل مشکلاتی که دوره گذشته در انتخابات استان ایجاد شد از حسین کلانتری به دلیل شرایط ویژه استان خواسته‌ شده که سخت‌گیری انتخاباتی بیشتری داشته باشد.

استاندار تاکنون به کرات و در نشست های مختلف و حتی به صورت رو در رو مانند آن چه که در بازدید از آموزش و پرورش به هادی زارع‌پور مدیر آن دستگاه تاکید کرد از مدیران خود خواسته تا به فکر برگزاری انتخابات سالم باشند.

در بین همه هشدارهایی که داده نکته جالب‌تری به مثابه خوف و رجا گفته که حکایت از نکته‌سنجی او در بستن هر چه بیشتر راه خطا دارد آنجا که می گوید« اگر مدیری در انتخابات قانونی عمل کند ولو این که نماینده‌ای مخالف او انتخاب شود، تا من هستم آن مدیر قانون‌مند حتی پس از انتخابات در جایگاه خود باقی می‌ماند و بالعکس اگر مدیری تخلف کند و نماینده دلخواه او انتخاب شود، بعد از انتخابات دو روز هم در جایگاهش نمی‌ماند» نشان دهنده آن است که استاندار پیه هر خطری را بر بدن مالیده و عزم راسخی در برگزاری انتخابات سالم دارد.

ماحصل این وجیزه و نکته‌ای که از میان این هشدار استاندار مورد توجه است و نه اینکه جای ابهام، بلکه محل تفسیر و جای سؤال از آقای استاندار است، آیا مگر قرار است در انتخابات تخلفی روی دهد و مدیری در روند برگزاری انتخابات چه مستقیم و غیر مستقیم خدای نخواسته دست کجی کند که آقای استاندار از هم اکنون پیش‌بینی کرده و وعده برخورد پس از برگزاری انتخابات می‌دهد؟!.

به نوبه خود هر چند از این عزم آقای استاندار در برگزار انتخابات سالم تقدیر می‌کنیم اما از آقای استاندار هم جای سوال است؛ با این همه هشدارهای شما مگر باز هم روزنه‌ای برای تخلف باقی خواهد ماند که چنین وعده برخورد آن هم پس از انتخابات می‌دهید و دست آخر این که برخورد با مدیر متخلف آن هم پس از انتخابات چه دردی دوا خواهد کرد؟.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president