آوای جنوب

یک رکورد منفی بانکی در کهگیلویه و بویراحمد؟/ تسهیلاتی که به توسعه کمک نمی‌کنند!

آوای جنوب

تقریباً کسی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که نداند وامها و اعتبارات در چه جایی مصرف شده اند از ویلاها و منازل آنچنانی و آپارتمان هایی که در تهران و شیراز و اصفهان و در شمال خریداری شده است.

به گزارش آوای جنوب ؛ یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد که مانع از توسعه این استان و همچنین کمک به عقب ماندگی آن شده استفاده نابجا و نادرست از منابع بانکی در این استان است.

اعتبارات و تسهیلاتی که در طول دهه های اخیر به وفور وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده در اختیار بانک ها گذاشته شده اما متقاضیان و دریافت کنندگان این وام و تسهیلات را در راه های دیگری جز سرمایه گذاری برای توسعه استان مصرف کرده‌اند.

تقریباً کسی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که نداند وامها و اعتبارات در چه جایی مصرف شده اند از ویلاها و منازل آنچنانی و آپارتمان هایی که در تهران و شیراز و اصفهان و در شمال خریداری شده و یا تسهیلاتی که هزینه خرید خودرو های آنچنانی شده است.

انحراف در هزینه کرد تسهیلات موجب شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی در استان راکد و تعطیل شده و بسیاری از فعالیت‌های عمرانی نیمه تمام و پروژه ها زخمی باشند.

در یکی از نشست های استانی، بانک های استان اعلام کردند که ۱۴۰ تا ۱۷۰ درصد منابع خود را هزینه کرده‌اند که این در نوع خود در کشور رکورد محسوب می شود و نشان دهنده استفاده نادرست از منابع بانکی در استان است.

استانی که از قافله توسعه عقب مانده و در صنعت و کشاورزی و بسیاری از حوزه های دیگر از جمله گردشگری نیز در زمره استان‌های آخر قرار دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president