آوای جنوب

یک آمار عجیب و غریب از فرماندار کهگیلویه/آقای موسوی کجا فریادگر این «هیچ‌ها» بودید؟

آوای جنوب

فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوعی اشاره کرد که جای تعجب و البته همراه با تاسف دارد.

سیستم حمل و نقل در هر شهر از نیازهای ضروری برای رفاه حال مردم بوده که در صورت هرگونه کمبود و نقصی در سیستم حمل و نقل عمومی شاهد هرج و مرج شهری خواهیم بود که نمونه آن را در شهر یاسوج مشاهده می‌کنیم.

اگر به شهرهای توسعه یافته کشور نگاهی بیندازیم همگی آنها در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی مشکلات کمتری داشته و همین موجب شده تا از سیستم حمل و نقل شخصی کمتر استفاده کنند.

در استان کهگیلویه و بویر احمد و در شهرهای بزرگ آن اعم از یاسوج و گچساران و دهدشت متاسفانه وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی به شدت ضعیف و از کمترین زیرساخت ها برخوردار است و همین موجب شده تا هر چند جمعیت آنچنانی نداشته باشند اما در ساعات زیادی از شبانه روز شاهد ترافیک و کلافگی مردم باشیم.

به گزارش فارس مسئولان ارشد هر شهرستان به خصوص فرماندار می‌بایست یکی از برنامه های مهمی را که از ابتدای حضور بر مسند فرمانداری در دستور کار قرار می‌دهد رسیدگی به وضعیت حمل و نقل عمومی باشد و به همین منظور دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری ها را مکلف و موظف به چابک کردن سیستم حمل و نقل عمومی کند.

تا چند روز دیگر شاهد بازگشایی مدارس در مناطق مختلف استان به خصوص شهر دهدشت یکی از سه شهر بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود که معلوم نیست سرویس مدارس چه وضعیتی خواهند داشت و با این تعداد زیاد دانش آموز چگونه باید آنها را از منزل به سوی مدرسه و بالعکس جابجا کرد.

در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد توسط فرماندار شهرستان کهگیلویه موضوعی عجیب مطرح شد که از یک سو جای تاسف برای وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته و از سوی دیگر انتقاد متوجه مسئولین ارشد شهرستانی از جمله آقای فرماندار است که تاکنون چه کاری در راستای رفع این مشکل انجام داده‌اند.

متولیان ارشد شهرستانها در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص فرماندار شهرستان کهگیلویه توضیح دهد که در همه این چند وقت کلانتر شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت بوده چه پیگیری‌هایی برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده و در سفر رئیس جمهور به استان چرا این خواسته خود را به هر طریق ممکن به گوش رئیس جمهور، وزیر کشور و سایر مسئولان متولی مرکز نشین نرسانده است.

جناب آقای سید عبدالعزیز موسوی توضیح دهد در کدام نشست استانی و در کدام نشست شورای برنامه ریزی و شورای اداری این استان به معضل بزرگ شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت اشاره کرده است.

به گزارش فارس این انتقادات در حالی متوجه فرماندار شهرستان کهگیلویه است که وی در آخرین نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر دهدشت هیچ شرکت، هیچ اتوبوس و هیچ مینی‌بوس و هیچ ونی در حوزه جابجایی شهری ندارد و برای مهرماه تمام این موضوعات تعطیل و قفل است یادآور شد: برای حمل و نقل چه تدبیری اندیشیده شده در حالی که در استان و در شهرستان ها نیاز به یک ستاد داریم تا به صورت آنلاین مشکلات رصد شود.

سید عبدالعزیز موسوی می گوید هر چقدر نگاه می‌کنیم به جز هیچ و غیر از هیچ در این باب در شهرستان کهگیلویه چیزی نمی‌بینیم.

حال باید ضمن قدردانی از فرماندار کهگیلویه به دلیل بیان مشکلات به ایشان عرض کرد که صحبت از «هیچ» کردن‌ها بسیار آسان بوده اما مسئول در تراز دولت مردمی می‌بایست به جنگ هیچ‌ها رفته و از آن‌ها «همه» بسازد.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president