آوای جنوب

یدالله مرادی : نامه رهبری سناریوی تحقیر ایران اسلامی را خنثی ساخت

مرادی یداللهفعال فرهنگی گچساران با بیان اینکه نامه رهبری به دولت درواقع تضمین کننده منافع نسبی ملت ایران در مسئله هسته‌ای بود،گفت:دشمنان قصد داشتند تا سند برجام را به یک بازی پیچیده و طولانی و ملال آور تبدیل و دردوران پسابرجام ایران انقلابی را با عبور از معبرهای مین دچار استحاله نمایند.

آوای جنوب؛

یدالله مرادی فعال فرهنگی گچساران صبح امروز درخصوص چگونگی آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران و شش کشور، موسوم به برجام،گفت:بیش از ۱۲ سال است که مناقشه ایران و غرب در مورد دستیابی ایران به توافق هسته ای مورد بحث و بررسی است ،مذاکره با تهدید سالهاست که نسخه تکراری شده بود تا اینکه دولت یازدهم از همان بدو استقرار همه تلاش و توان خود را برای مذاکرات با نیت برد-برد بکار گرفت که بعدا ز ۲سال به توافق نامه مشهور ” برجام” انجامید.

وی با اشاره به دوران پسا برجام، افزود:با همه جدیدت ، دلسوزی و حمایت های مقام عظمای ولایت با گشایش مسیر مذاکرات در قالب نرمش قهرمانانه، در برجام پنجره های نفوذ باز شده بود و برخلاف نظر دولت مردان یازدهم مقرر شد تا در این مسئله مهم ،مجلس ورود پیدا کند و با دقت و کنجکاوی تمام زوایای اجرایی،فنی و حقوقی این تواقنامه را ملاحظه نماید.

مرادی یادآور شد: مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه برجام به بررسی همه جانبه آن پرداخت ولی با مصوبه ای ناقص و جنجال برانگیز بدون ورود به محتوای برجام بر ابهامات و نگرانی های متعدد افزودو دوران پسا برجامی را شکل داد که پر از مین ، چاله و معبر سخت بود که ناگهان نسیم روح بخش اقتدار با منش انقلابی گری و توانایی کارشناسی به همه تردیدها و خطرات احتمالی با تیزبینی و بصیرت پایان داد.

این فعال فرهنگی در گچساران در مورد نامه رهبر معظم انقلاب به ریاست جمهور،تصریح کرد: این نامه در مورد تایید مشروط ،فنی،علمی و آینده نگرانه برجام یکبار دیگر اثبات اندیشمندی و حقانیت اصل ولایت فقیهی بود که چه زیبا فرمودند:”پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد”.

مرادی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت در بررسی متن برجام ،گفت: رهبری در این نامه تمام منافذ و نقشه راه دشمنان برای نفود را به خوبی شناختند و بستند با این نامه انشای آمریکای جهانخوار در برجام پاره شد و حال آمریکاست که باید دیکته نوشته شده را تکرار کند.

وی با بیان اینکه نامه رهبری به دولت درواقع تضمین کننده منافع نسبی ملت ایران در مسئله هسته‌ای بود،افزود:باید و نباید هایی که در این دستورالعمل و کتاب راهنما برای دولت نگاشته شده منجر به مسدود کردن راه نفوذ و سوء استفاده دشمن از نقاط ابهام و بستن پنجره های باز برجام شد و حتی اقدام به تصحیح ضعف های ساختاری برجام نموده است .

مرادی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت برای آن‌که برجام آسیب اساسی به کشور وارد نکند،نکاتی را به رئیس دولت یادآوری کردند وقید شروط گونه نامه رهبری هم غبارزدایی دقیق از دوست نمایی نمودن دشمن نمود و هم موجب آرامش بخشی به دلسوزان انقلاب اسلامی و هم مایه امید و استمرا نشاط آزادی خواهان و نهضت اسلامی شد.

این فعال فرهنگی اظهارکرد:این نامه که خود یک کتاب قطور است دارای عظمتی های بسیاری است که یک فرد انقلابی سیاسی حتی از منتقدان هم تقدیر و تشکر به عمل آورد و مطالبه فعال را در جبهه انقلاب پویایی بخشید .

وی افزود:نامه رهبری از طرف دیگر سناریوی تحقیر و تخریب ملی چهره ایران اسلامی را خنثی ساخت زیرا دشمنان قصد داشتند تا سند برجام را به یک بازی پیچیده و طولانی و ملال آور تبدیل نمایندکه دردوران پسا برجام ایران انقلابی را با عبور از معبرهای مین دچار استحاله نمایند ، ولی دوراندیشی رهبری خط پایانی این تحقیر بود و موجب ایجاد یک عزت و اقتدار علوی در محرم حسینی شد.

مرادی در ادامه تصریح کرد:تهدیداتی چون حل پرونده«موارد نظامی احتمالی» یا همان PMD و اعلام کتبی اتحادیه اروپا و رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم ها ، اخذ قراردادمستند و منطقی فروش اورانیوم غنی شده و تغییر و بازسازی رئاکتورآب سنگین اراک امکان تخلف و نقض عهد و بهانه تراشی برای به تاخیر انداختن اقدامات اعضای ۵+۱را یکباره به هم ریخت و این همان درایت و هوشمندی آقایی است که به نیابت از مهدی موعود(عج) از وارد آوردن خسارت جبران ناپذیر به منافع ملی و ایجاد مخاطرات برای امنیت ملی ممانعت به عمل آورد و این درسی تاریخی از نهضت کربلا بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president