آوای جنوب

یادواره شهدای هسته‌ای در گچساران برگزار شد + تصاویر

عضو سیره تفحص شهدا با بیان خاطره‌ای از سخنان عجیب و تأثیرگذار رزمنده ۱۳ ساله در حضور مقام معظم رهبری سخن گفت.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام امیر رسول‌پور عصر امروز در مراسم یادواره شهدای هسته‌ای که در محل دانشگاه پیام‌نور گچساران برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها برای رسیدن به عزت و سربلندی باید تنها به خداوند پناه ببرند همان‌گونه که شهدا این‌گونه عمل کردند و به بالاترین درجه انسانیت رسیدند.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از شهدای جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: یکی از روحانیون و دوستان خاطره‌ای از یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بیان کرد که بسیار تأثیرگذار و آموزنده است.

عضو سیره تفحص شهدا ادامه داد: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی یکی از رزمندگان جوان به بیان مشکلی پرداخت که طی آن با اصرار یکی از روحانیون به تشریح آن پرداخت و آن مشکل بدن خالکوبی شده وی بود که از آن شرمسار شده بود.

رسول‌پور ادامه داد: راوی این خاطره می‌گوید با دیدن بدن خالکوبی شده این جوان از وی ناراحت شده و او را به برگشت از جبهه دعوت کردم زیرا معتقد بودم که جبهه جای این‌گونه افراد نیست.

وی به نقل از روای خاطره ادامه داد: جوان رزمنده با اظهار شرمساری گفت که خدا بسیار مهربان و بخشنده است در حالی که شما از من ناراحت و دلگیر هستید.

رسول‌پور اظهار کرد: بر اساس سخنان راوی خاطره، جوان رزمنده پیامی مبنی بر اعلام شهادتش تا ساعاتی دیگر و وصیت دیدن پیکرش توسط یکی از دوستان داده بود و وقتی راوی بر جنازه رزمنده می‌رود جز تکه‌های از گوشت سوخته شده اثری نبود.

عضو سیره تفحص شهدا عنوان کرد: جوان رزمند‌ه‌ای که بدنش دارای خالکوبی‌های زیادی بود با روی آوردن و عشق به خداوند پاک و مطهر به درجه شهادت رسید و این اتفاق درس بزرگی بود که فرهنگ شهادت به همه اختصاص دارد نه عده‌ای خاص.

رسول‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند عزت را در اختیار خود انسان‌ها گذاشت، بیان کرد: عزت انسان را سربلند می‌کند و شهدا کسانی بودند که با گذشتن از خواسته‌ها، آرزوها و هواهای نفسانی به عزت شهادت دست یافتند.

وی در ادامه به نقل خاطره‌ای از شهید ۱۳ ساله مرحمت بالازاده سخن گفت و افزود: مرحمت بالازاده با ۱۳ سال سن برای حضور در جبهه با مخالفت جدی فرماندهان روبرو شد و با شنیدن اینکه تنها شخص مجوزدهنده رئیس جمهور است به تهران رفت تا مجوز حضور در جبهه را کسب کند.

رسول‌پور ادامه داد: در آن زمان مقام معظم رهبری، رئیس جمهور کشور بودند و مرحمت بالازاده به تهران رفته و در مقابل دفتر ریاست جمهوری منتظر ماند تا مقام معظم رهبری با توجه به شلوغی جمعیت اطراف وی متوجه شده و به سراغ وی رفتند.

عضو سیره تفحص شهدا گفت: مقام معظم رهبری با شنیدن سخنان بالازاده با نوازش وی از وی خواستند که به جبهه نرود زیرا سن وی برای حضور در جبهه بسیار پایین بود.

رسول‌پور یادآور شد: وقتی مرحمت‌زاده با توصیه‌های مقام معظم رهبری مواجه شد طی سخنان عجیب و تأثیرگذاری به مقام معظم رهبری گفت اگر مخالف حضور من در جبهه هستید پس بگویید روضه حضرت قاسم(ع) دروغ است و آن را نخوانند.

وی بیان کرد: مرحمت‌زاده ۱۳ ساله عنوان کرد که ما با فرهنگ عاشورا و روضه بزرگ شده‌ایم و عشق به خدا و امام حسین(ع) در وجود ما ریشه دوانده است.

رسول‌پور افزود: این جوانان و نوجوانان دست از هواهای نفسانی برداشته و به بلوغ فکری و مذهبی دست یافته‌اند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدن به کمال انسانی باید دست از گدایی‌ نفسانی برداشت تا عزت‌مند و سربلند شد.DSC_0002 IMG_4732 IMG_4730 DSC_0003 DSC_0022 DSC_0021 DSC_0020 DSC_0015 DSC_0010 DSC_0009 DSC_0008 DSC_0004 DSC_0006 DSC_0027

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. کارمند گفت:

    باسلام
    درود برکاظم پورعزیزکه در همه حال در برنامه های ارزشی وفرهنگی شهرحضور فعال دارد

  2. گل آقا گفت:

    ایول نشون دادید یه جا هست که به صورت حقیقی هم مدعی ولایت باشه تو گچساران و فقط همایش ولایت فقیه اصلاحاتی برگزار نمیشه

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president