آوای جنوب

یادداشت / هدررفت بخشی از بودجه‌ و اعتبارات وزارت نفت با سقوط نفت گچساران به لیگ دسته ۲

فوتبالبودجه‌های ورزشی وزارت نفت تنها به دلیل سوء مدیریت‌ها به هدر می‌رود که در آخرین مورد تیم نفت و گاز گچساران به چنین بلایی دچار شد.

آوای جنوب / دایوش بهنیازاده

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران پس از این که سال‌ها در لیگ‌های شهرستانی و استانی کار خود را ادامه می‌داد چند سال پیش به لیگ‌های کشوری راه پیدا کرد.

تیم نفت در طول تأسیس خود راه پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشت تا این که توانست پس از سال‌ها انتظار هواداران نفت در شهر گچساران به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کند.

همه به عیان دیدیم که این تیم با چه شور و حالی که هواداران ایجاد کرده بودند به لیگ دسته اول فوتبال کشور راه پیدا کرد و مردم شهر گچساران تا چه اندازه از خود برای حضور تیم در رده‌های بالای فوتبال کشور مایه گذاشتند.

هنوز یادمان نرفته که در دیدار پایانی لیگ دسته دوم فوتبال کشور مردم شهر گچساران چه غوغایی در شهر برای حضور تیم در لیگ دسته اول بر پا کرده بودند.

اما روز ۲۴ فروردین ۹۴ روزی متفاوت با آن روز برای فوتبال گچساران بود.

دست تقدیر این بود که تیم نفت پس از حضور دو ساله در لیگ دسته اول فوتبال کشور خیلی زود به جای اول خود برگردد.

دلیل این سقوط را باید در مسائلی جست‌وجو کرد که با کمی تدبیر این‌گونه نمی‌شد.

خوب به یاد داریم که پس از ناکامی‌های اولیه تیم نفت در ابتدای فصل یکی از بهترین مربیان لیگ یکی کشور از رسانه‌ها خواست تا به مسئولان گفته شود که بدون هرگونه قراردادی و حتی دریافت یک ریال حاضر به حضور در مجموعه و کمک کردن به این تیم است.

کارشناسان فوتبال گچساران و کهگیلویه و بویراحمد و افرادی همچون نوذر رودنیل بزرگ فوتبال استان و گچساران بارها این روز و سرنوشت تیم نفت را هشدار داده بودند.

کارشناسان بر این باور بودند که تا هنگامی که در شهر اهواز برای فوتبال گچساران تصمیم گرفته می‌شود باید منتظر چنین روزی بود تا که اکنون هوادار فوتبال گچساران هم مانند هواداران فوتبال یاسوج عطای فوتبال را به دلیل سوءمدیریت‌ها به لقایش ببخشند و راهی خانه‌ها شوند.

نمی‌دانیم که چرا برای انتخاب مربی نظر هوادار و کارشناس فوتبال در نظر گرفته نشد و دلیل انتخاب مربیانی که تیم خوب نفت را به لیگ دسته دوم فوتبال کشور رهنمون ساختند چه بود.

اکنون دیگر فوتبال گچساران نماینده‌ای در لیگ دسته اول فوتبال کشور ندارد و همه هزینه‌هایی که برای این تیم شد بر باد هوا رفت ولی باید مسئولان وزارت نفت دلیل این شکست و سقوط را واکاوی کنند.

اگر پول‌هایی که برای حضور این تیم در لیگ دسته اول از چند سال گذشته تا به امروز خرج شده جزئی از بیت‌المال بدانیم باید از مسئولان پرسید چرا برای تثبیت و یا حتی ارتقای جایگاه این تیم تدبیری اندیشیده نشد.

درست است که بر اساس فرموده رهبری پولی که صرف ورزش می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است اما باید از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و وزارت نفت پرسید تا چه اندازه برای حفظ این سرمایه‌گذاری تلاش کردند و آیا امکان آن نبود که با اندکی تدبیر امید مردم شهر نفت‌خیز گچساران را به ناامیدی مبدل نکرد.

مسئولان وزارت نفت قبول کنند که اگر کمی تدبیر بیشتر به خرج دهند مجموعه نفت می‌تواند هماند آن‌چه که امروز تیم نفت تهران موفقیت کسب می‌کند در سراسر مناطق نفت‌خیز کشور مثل گچساران برای شاد کردن دل مردم قدم بردارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president