آوای جنوب

گوهرگانی: خودمان بدون سر و صدا از مسئولیت‌ها کنار می‌رویم

باید در این استان به سمت تولید هر چه بیشتر محصولات استراتژیک گام برداریم چراکه استان از همه لحاظ برای تولید این محصولات

کوهرگانیرئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که تولید گندم ما در سال به مقدار دلخواه و در حد و اندازه استان نرسد مسئولیت‌ها را خودمان واگذار می‌کنیم.

آوای جنوب؛

جعفر گوهرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: باید در این استان به سمت تولید هر چه بیشتر محصولات استراتژیک گام برداریم چراکه استان از همه لحاظ برای تولید این محصولات استعداد و توانمندی دارد.

وی ادامه داد: امسال در سطح چهار هزار هکتار از اراضی استان ذرت کشت شده که از این میزان یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای و مابقی آن ذرت دانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: متوسط عملکرد در هر هکتار از زمین‌های زراعی برداشت ذرت دانه‌ای هفت هکتار است.

وی گفت: حدوداً پیش‌بینی می‌شود که امسال خرید تضمینی ذرت از ذرت‌کاران استان ۲۶ هزار تن باشد و این در حالی است که ظرفیت برخی مراکز خرید ما در استان تکمیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خواسته ما از مسئولان استانی این است که در چنین مواقعی ظرفیت سالن‌های خالی سایر ادارات را در اختیار جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی محصولات قرار دهند.

وی با ابراز تاسف از اینکه چرا باید در یک سال تولید استان ما تنها ۱۰ تن ذرت باشد در حالی که یک شهرستان مانند پلدختر در استان‌های دیگر تولید سالانه هفت هزار تنی داشته باشد، گفت: به همکاران خود توصیه کرده‌ام که تنها خواسته ما افزایش تولید محصولات مختلف است و تنها کار ماندگار ما همین خواهد بود.

این مسئول در همین خصوص گریزی به تولید محصول گندم زد و ادامه داد: تولید گندم آبروی هر استان است که برای آبروداری باید تولید این محصول استراتژیک را بالا ببریم.

گوهرگانی افزود: برنامه خود من این است که اگر تا ۲ سال نتوانم ظرفیت تولید گندم استان را به ۸۰ هزار تن برسانم بدون اینکه کسی از ما بخواهد خودمان کار را رها کرده و مسئولیت‌ها را به دیگران واگذار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با پیش‌بینی تولید بیشتر گندم در سال زراعی جدید این استان گفت: با شعارهای محوری استفاده از بذور اصلاح شده، رعایت تاریخ کشت و همچنین استفاده از نهاده‌ها و کشت مکانیزه به سوی تولید هر چه بیشتر گندم می‌رویم.

این مسئول تصریح کرد: اکنون به خوبی مشاهده می‌شود کشاورزان نسبت به گذشته بیشتر علاقه‌مند به استفاده از بذرهای اصلاح شده هستند و همین باعث پیش‌بینی افزایش تولید ۲۰ تا ۳۰ درصدی گندم در استان می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. الالااللا گفت:

    با سلام افزایش تولید بدون توجه یه حقوق و دستمزد سرمایه سازمانی که همانا پرسنل اداری سازمان جهاد کشاورزی هستند امکان پذیر نیست در این راه گام بردارید تولید نیز بدنبال آن افزایش خواهد یافت متشکرم

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president