آوای جنوب

گوهرگانی: با کدام پول صندوق توسعه ملی در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال‌زایی کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کدام پول تخصیص داده شده از سوی صندوق توسعه ملی در این استان اشتغال‌زایی کنیم.

آوای جنوب؛

عصر امروز نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضا در هشت محور و دستور کار برگزار شد.

یکی از محورها در خصوص اشتغال‌زایی مشاغل خرد در حوزه گردشگری و کشاورزی و صنعت بود که مسئولان عضو این شورا به بحث و تبادل نظر در خصوص نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.

در این میان جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اینکه با کدام پول صندوق توسعه ملی اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، تصریح کرد: در استان همه عزم و هم خود را بر روی اعتبارات صندوق توسعه ملی گذاشته‌ایم و به اعتبارات دیگر فکر نمی‌کنیم در حالی که امسال یک ریال هم از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی استان اختصاص نیافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش ماه است که برنامه‌ریزی کردیم و طرح‌های را مطالعه کرده و برای تصویب به صندوق توسعه ملی فرستادیم، اما دریغ از اینکه یک ریال تاکنون به این بخش اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه حتی یک درصد از طرح‌های ما دارای توجیه نبوده‌اند، تصریح کرد: از پیگیری و دلسوزی استاندار در این زمینه قدردانی می‌کنیم که به دنبال اعتبارات از صندوق توسعه ملی است. اما چرا نباید در این شش ماه گذشته یک ریال هم به ما تخصیص داده شده باشد.

گوهرگانی گفت: اگر صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم را به ما بدهد، ۲۰ درصد اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد را تقبل می‌کنیم.

در ادامه موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسه‌ای با حضور هشت استان با رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم که در بخش کشاورزی بیش از سایر استان‌ها ما را دیده‌اند.

خادمی ادامه داد: همه مشکلات به صندوق بر نمی‌گردد بلکه به خود متقاضیان بر می‌گردد که یا بدهکار بانکی هستند، یا اینکه طرح آنها توجیه ندارد و یا اینکه صندوق توسعه ملی تا سقف ۴۰ درصد برای ضمانت وثیقه قبول نمی‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president