آوای جنوب

گلایه پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد از شفاف نبودن مناقصه‌ پروژه‌های عمرانی

مناقصهپیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد از شفاف نبودن برگزاری مناقصه پروژه‌های عمرانی ابراز گلایه کردند.

آوای جنوب؛

نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و مشکلات پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

شفاف نبودن برگزاری مناقصات، همکاری محدود بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات، وجود معارضات اجتماعی در برخی طرح‌ها و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی از جمله مشکلات بررسی شد از سوی پیمانکاران در این نشست بوده است.

توزیع اعتبارات عمرانی عادلانه نیست

نماینده پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ابراز گلایه از نحوه توزیع اعتبارات عمرانی در استان، گفت: این امر منجر به رشد و توسعه استان نمی‌شود.

جبار کیانی با تاکید بر اینکه در این استان به مطالبات و نیازهای پیمانکاران بخش خصوصی توجه چندانی نمی‎شود، اظهار داشت: رفع این مشکل مهم از رکود و تعطیلی طرح‌های عمرانی در استان جلوگیری می‌کند.

کیفیت پروژه‌های راهسازی افزایش می‌یابد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست انتخاب پیمانکاران توانمند را مهمترین اولویت این اداره عنوان کرد و گفت: هدف از این اقدام افزایش کیفیت اجرای پروژه‌های راهسازی در استان است.

حسن فدایی افزود: اولویت کاری جدید این اداره کل بکارگیری پیمانکاران دارای توانمندی فنی و مالی و همچنین دارای رتبه‌های بالا در طرح‌های راهسازی است.

روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شتاب گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تعیین برنامه زمانبندی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل سرما باید همه طرح‌های عمرانی به ویژه در بخش راهسازی با شتاب بیشتری اجرا شود.

سید موسی خادمی در مورد معوقات پیمانکاران بخش راهسازی، تصریح کرد: اعتبارات استان صرف شتاب بخشی به پروژه‌ها می‌شود و پرداخت مطالبات پیمانکاران از محل‌ها و روش‌های دیگری تامین شود.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیمانکاران استان هم توان مالی و هم دانش فنی و تجهیزات خوبی دارند و انتظار است با تلاش بیشتر نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کنند و ما هم متعهد می‌شویم از هیچ تلاشی برای پرداخت مطالبات آن‌ها دریغ نکنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president