آوای جنوب

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کهگیلویه و بویراحمد مکان محصولات تاریخ گذشته نیست

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان مکان محصولات تاریخ گذشته و بنجل استان های همجوار نیست.

آوای جنوب؛

مهدی متقیان پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد که با بیش از یک ساعت تأخیر در سالن اجتماعات آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: استاندارد کمک می‌کند تا یک میدان شفاف و سالم رقابتی داشته باشیم و تولیدکنندگان ما باید برای داشتن فضای رقابتی سالم استاندارد را شاخص و معیار کار قرار دهند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد توسعه کشورها را در گروه تولید بر مبنای استاندارد دانست و بیان کرد: اگر واحد تولیدی بدون استاندارد فعالیت کند حیات و فعالیت این واحد تولیدی دوام چندانی نخواهد داشت چراکه مردم کالای باکیفیت و استاندارد را انتخاب می‌کنند.

وی راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را در تولید استاندارد در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات دانست و عنوان کرد: متأسفانه در ترویج فرهنگ استاندارد کار خاص و اطلاع‌رسانی مناسبی برای مردم در این استان انجام نشده است.مردم حق دارند کالای باکیفیت و خدمات استاندارد دریافت کنند و مقوله مهم استاندارد را بشناسند.

متقیان با بیان اینکه برخی از استان‌های همجوار ما گمان می‌کنند که کهگیلویه و بویراحمد مکان محصولات و کالاهای تاریخ گذشته و بنجل است افزود: اداره کل استاندارد این استان با رصد و نظارت بر بازار، محصولات و کالاهای وارد شده به استان را مورد آزمایش قرار می‌دهد و کالایی که کیفیت و استاندارد لازم را نداشته باشند به استان مرجع ارسال می‌کند ضمن اینکه کهگیلویه و بویراحمد مکان کالاهای تاریخ گذشته و بنجل استان‌های همجوار نیست.

مدیرکل استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد بودجه لازم در اختیار این اداره کل قرار بگیرد که این استان بیشتر از استان‌های مطرح فارس، اصفهان و تهران نیازمند اختصاص بودجه کافی برای حل معضلات استاندارد است.

وی اضافه کرد: اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد نظارت خوبی بر وسایل بازی در شهربازی دارد و برای امنیت بیشتر مردم و مسافرین در فصل تابستان از فعالیت وسایلی که اشکالات و مسائل بحرانی داشتند جلوگیری شد.

این مسئول یادآور شد: اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استاندارد کردن آسانسورها و همچنین آموزش به صنف طلافروشی‌ها تلاش خوبی را انجام می‌دهد ضمن اینکه با نظارت بر واحد‌های CNG جایگاهی که استانداردهای مربوطه را رعایت نکند کارمزد خدماتی دریافت نمی‌کند.

متقیان خاطرنشان کرد: هشت واحد متخلف شن و ماسه و مصالح ساختمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌های لازم پلمب شدند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president