آوای جنوب

کنگره ملی بی بی حکیمه (س) بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

کمالوندمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یرگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) بزرگترین رویداد فرهنگی این استان است.

آوای جنوب؛

امین کمالوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حضور نخبگان علمی و دانشگاهی ایران ، مقامات عالی رتبه کشور مانند وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس و معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فن آوری، رییس بنیادبین المللی امام رضا (ع)، نمایندگان ولی فقیه و استانداران استان های فارس، خوزستان و بوشهر در این همایش دو روزه افزود: این همایش زمینه تبدیل بارگاه نورانی دخت امام جمغفر صادق (ع)حرم بی بی حکیمه (س) را به یکی از قطب های فرهنگی کشور فراهم می کند.

وی اظهار کرد: پخش مستقیم این رویداد فرهنگی در شبکه های استانی دنا و سراسری شما و سیما و شبکه قرآن و حضور خبرنگاران پرشمار کشوری برای پوشش خبری این آیین به به معرفی هر چه بیشتر حرم بی بی حکیمه (س) کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تدوین و انتشارکتاب ۷۰۰ صحفه ای مقاله های این کنگره و توزیع آن در روز نخست کنگره و در دست بودن تدوین بودن جلد دوم این مقالات در پنج ماهه آینده که منجر به منابع مستند در معرفی این بقعه متبرکه خواهد شد گام های ماندگار افزایش منابع در دسترس دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی ابرازداشت: انتشار مقالات برگزیده همایش ملی بی بی حکیمه (س) در پایگاه استنادی علوم اسلامی و اهدای جوایر نفیس ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریالی از برکات این رویداد فرهنگی علمی است.

کمالوندی از برنامه ریزی مسوولان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای برپایی کنگره بین المللی بی بی حکیمه تا دو ساله آینده خبر داد.

فرماندار گچساران با اشاره به اجرای ۳۰ نشست هماهنگی در تهران، یاسوج، دوگنبدان و حرم بی بی حکیمه (س) از یک ساله پیش تاکنون آمادگی مسوولان برگزاری این کنگره علمی را مطلوب ارزیابی کرد.

عبدالرحیم رحیمی افزود: آیین استقبال از مهمانان ویژه این آیین، افتتاح همایش ملی کنگره بی بی حکیمه (س) صبح روز چهارشنبه هفتم آبان با پیام آیت الله علوی زنجانی در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و قرائت مقالات برتر در عصر روز چهارشنبه هفتم آبان در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران انجام می شود.

وی گفت: این همایش در روز پنجشنبه هشتم آبان در حرم بی بی حکیمه (س) با تجلیل از ۳۰ برگزیده این آثار به پایان خواهد رسید.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در ۸۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president