آوای جنوب

کنگره ملی بی بی حکیمه(س) ششم و هفتم آبانماه در گچساران برگزار می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) در ششم و هفتم آبانماه در گچساران خبرداد.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی صبح جمعه در نشست هماهنگی برگزاری این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در استان گفت: “بی بی حکیمه”(س) یکی از بزرگترین امام زادگان واجب التعظیم در کشور است که بقعه متبرکه آن در شهرستان گچساران واقع است.

وی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) از یکسال پیش آغاز شده و این کنگره در هفتم و هشتم آبانماه جاری به مدت دو روز با حضور مسئولین کشوری و استانی در گچساران برگزار می شود.

خادمی بیان داشت: تاکنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف کشور برای حضور در این کنگره دعوت شده اند و به دنبال دعوت از دیگر مسئولین و شخصیتهای کشوری برای حضور در این کنگره هستیم.

انتخاب ۳۰مقاله برای شرکت در کنگره

استاندار استان تصریح کرد: در پایان مهلت ارسال مقاله به این کنگره، ۱۳۰مقاله به دبیرخانه آن واصل شد که پس از داوری های انجام شده ۳۰مقاله به بخش نهایی راه یافت.

خادمی گروههای هدف در این همایش را محققین و پژوهشگران دینی و کسان دیگری دانست که می توانند مروجین توسعه این منطقه باشند.

وی هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی بیشتر با بی بی حکیمه(س) از نظر معرفتی و تعمیق بخشیدن این معرفت دانست و گفت: در کنار این برگزاری این کنگره نقش مهمی در معرفی استان خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش گردشگری استان، اظهار داشت: اکوتوریسم در بویراحمد، توریسم زیارتی در گچساران و توریسم تاریخی در کهگیلویه از ظرفیتهای این بخش است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president