آوای جنوب

کنایه روحانی به منت انتخاباتی اصلاحات بر دولت یازدهم: اصلاح طلبها یک اقلیت ۷ میلیونی هستند! / فوبیای روحانی از “یک رئیس جمهور غیر مستقل”

وی که در جمع فرمانداران و استانداران سراسر کشور سخن می گفت اعلام کرد که به عنوان دولت اعتدال دلمان! می خواهد معتدل ها به مجلس برود..

روحانیاین اظهار نظر دلبخواهی از سوی روحانی در حالی است که او در جمع فرمانداران و استانداران برای توصیه های انتخاباتی سخن می گوید و اگر این سخنرانی بیان مکنون قلبی مجری انتخابات اگر این سخنرانی بیان مکنون قلبی مجری انتخابات باشد در واقع هشداری است برای توجه بیشتر ناظرین بر انتخابات و شورای نگهبان.

آوای جنوب؛

رئیس جمهور روحانی به عنوان مجری انتخابات برخلاف قانون سلیقه شخصی و جناحی خود را برای ترکیب مجلس آتی اعلام کرد.

این اظهار نظر دلبخواهی از سوی روحانی در حالی است که او در جمع فرمانداران و استانداران برای توصیه های انتخاباتی سخن می گوید و اگر این سخنرانی بیان مکنون قلبی مجری انتخابات اگر این سخنرانی بیان مکنون قلبی مجری انتخابات باشد در واقع هشداری است برای توجه بیشتر ناظرین بر انتخابات و شورای نگهبان..

کنایه روحانی به اصلاح طلبان با تشبیه آنها به یک اقلیت ۷ میلیونی

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در اظهاراتی غیر متعارف، علی رغم اینکه چهره های اصلی اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده اند، اعلام می کند که مجلس نباید خانه یک جناح باشد فارغ از اظهار نظر های شبهه آفرین روحانی، او دلخوری خود از اصلاح طلبان را با تشبیه آنها به اقلیتهای دینی که برای مجلس سهمیه یک یا دو نماینده دارند جبران کرد و جمعیت اصلاح طلبان را ۷ میلیون نفر تخمین زد!

وی گفت: همان طورکه یک اقلیت دینی در مجلس کرسی دارد یک جناح ۷ یا ۱۰ میلیونی هم باید نماینده داشته باشد.. (مقایسه اصلاح طلبان به یک اقلیت جمعیتی، نشان می دهد که منظور روحانی همهدجمعیت مردم متمایل به اصلاح طلبان است نه تعداد رای دهندگان در انتخابات) تحلیل این سخنان روحانی شاید تلاش برای بیرون آمدن از زیر دین آرایی باشد که اصلاح طلبان ادعا میکنند از سبد آنها به روحانی تعلق گرفته است و روحانی یک رئیس جمهور همیشه مدیون به لیدر های اصلاح طلب وبه عبارتی معاون اول کابینه هاشمی است. بدین ترتیب رئیس جمهور می خواهد با مشخص کردن اندازه های اصلاحطلبان، قلمرو آنها برای مطالبه گری از دولت و فخر فروشی به کابینه اش مشخص کند.

شاید نامه حزب اعتدال و توسعه به عنوان حزب متبوع روحانی به شورای اصلاح طلبان و اعلام عدم ارائه لیست مشترک با آنها هم در همین راستاست و روحانی تصمیم گرفته است قبل از انتخابات ریاست جمهوری خودش را محک بزند..

سعید لیلاز عضو کارگزاران نیز در روزهای گذشته اعلام کرد که روحانی به دلیل کسر شان دانستن حضور خود در جلسه ای که خودش رئیس نیست! به مجمع تشخیص نمی رود… این یعنی همان فوبیای روحانی از برچسب “یک رئیس جمهور غیر مستقل”

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president