آوای جنوب

کم لطفی رئیس شبکه بهداشت گچساران به همکاری هلال احمر/شناسایی ۱۴۹ نفر مبتلا قطعی به کرونا در اسفندماه گچساران

آوای جنوب 

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران با بیان اینکه کم لطفی رئیس شبکه بهداشت است که از هلال احمر انتقاد می‌کند، گفت: تا جایی که است ما به دنبال شبکه بهداشت می‌گردیم .

به گزارش آوای جنوب از گچساران، علی فتحی در نشست ستاد مقابله با کرونا که با ریاست فرماندار و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون هلال احمر هم مانند شبکه بهداشت پا کار بوده و چندین طرح را طبق تفاهم‌نامه و وظیفه ذاتی به اجرا در آورده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران با بیان اینکه کم لطفی رئیس شبکه بهداشت است که از هلال احمر انتقاد می‌کند، افزود: تا جایی که است ما به دنبال شبکه بهداشت می‌گردیم و هلال احمر گچساران از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون خدمات بسیاری خوبی را ارائه داده است.

وی افزود: در بخش آموزش شهرستانی و روستایی اکیپ های هلال احمر همچنان فعال هستند و انتظار داریم شبکه بهداشت با هلال احمر بیشتر همکاری داشته باشد.

فتحی ادامه داد: یکی از اقدامات هلال احمر انجام تست کرونا به صورت رایگان در مرکز شهر و ادارات گچساران است که توسط داوطلبان جمعیت هلال گچساران صورت می‌گیرد.

در ادامه معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: نیروهای بهداشت همچنان پای کار هستند و ما باید تلاش کنیم که وضعیت و شرایط شهرستان بدتر نشود.

سید امین رضایی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر پا به پای شبکه بهداشت پای کار هستند، افزود: در دستور العمل جدید وظیفه هر دستگاه مشخص شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان گروه شغلی که در رسته گروه ۳و۴ قرار داارند تعطیل هستند.

رضایی با انتقاد از کم کاری برخی مدیران گچساران در جلوگیری از برگزاری مراسمات و همایش‌‌ها گفت: متاسفانه متاسفانه یک سری همایش ها از سوی دستگاه های اجرایی برگزار می شود که انتظار می رود ادارات همکاری داشته باشند و از برگزاری این گونه همایش ها موجب ازدحام جمعیت می شود خودداری کنند.

شناسایی ۱۴۹ نفر مبتلا قطعی به کرونا در اسفندماه گچساران

رئیس ستاد کرونا گچساران گفت: در ۱۰ روز اخیر ۱۴۹ مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار زنگ خطری برای شهرستان گچساران است.

به گزارش آوای جنوب علیرضا اتابک امروز در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۲۳۰ مورد تست PCR و رپیدنت از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای این بیماری تا کنون چهار هزار و ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا قطعی شناسایی شده‌اند.

رئیس ستاد کرونا گچساران با اشاره به اینکه در اسفندماه نمونه‌گیری کرونا در شهرستان افزایش یافته است، افزود: در ۱۰ روز اخیر ۱۴۹ مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار زنگ خطری برای شهرستان گچساران است.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از افزایش نمونه‌گیری کرونا در اسفندماه خبر داد و گفت: روزانه ۲۰۰ مورد تست کرونا از افراد مراجعه کننده مشکوک و مبتلا به کرونا دریافت می‌شود.

آرین غلامیان تصریح کرد: هم اکنون اکیپ‌های شبکه بهداشت در حال بازرسی و اخذ نمونه کرونا از نیروهای شاغل در سدچم شیر، مرکز لرزه نگاری، فروشگاه‌های بزرگ، پمپ بنزین و ترمینال هستند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تردد تاکسی های برون شهری به استان‌های همجوار از جمله خوزستان علائمی از شیوع و مبتلا به کرونا در بین رانندگان تاکسی های برون شهری شناسایی نشده است.

غلامیان ادامه داد: طبق دستورالعمل ستاد کرونا اداره صمت مجری گشت و نظارت براصناف است و امیدواریم که ادراه صمت همچنان پای کار باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: قریب بر ۳ هفته است که وضعیت شهرستان نارنجی شده و با توجه به تعطیلی برخی از گروه های شغلی اما همچنان قهوخانه ها که محل تجمع ‌اند در حال فعالیت هستند.

غلامیان افزود: در بازدیدی که از مماطق گردشگری صورت گرفته مسیرهای منتهی به روستاهای گردشگری و مناطق گردشگری از جمله روستای گناوه لری و دشتک دیل در روزهای پایانی هفته مملو از جمعیت است.

وی اذعان کرد: با توجه به تصویب ستاد کرونا مبنی بر انسداد مسیرهای منتهی به آرامستان اما همچنان مسیر باز و تردد در آرامستان انجام می گیرد.

تاکید استاندار به انسداد مسیر ورودی ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد از سمت خوزستان

معاون فرماندار گچساران گفت: با توجه به همجواری استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان و شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این استان انسداد مسیر ورودی شهرهای گچساران، دهدشت و بهمئی از سمت خوزستان مورد تاکید استاندار است.

همچنین سید مرتضی سجادپور در نشست هفتاد و سومین ستاد مقابله با کرونا شهرستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت شهرستان گچساران محدودیت ترددی در شهرستان اعمال شده است.

وی ادامه داد: با توجه به همجواری ۳ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان و شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این استان انسداد مسیرهای ورودی شهرستان‌های که در مرز جنوبی قرار گرفته‌اند از جمله شهرستان گچساران، دهدشت و بهمئی مورد تاکید استاندار است که روز گذشته مسیر ورودی گچساران از سمت خوزستان مسدود شد.

معاون فرماندار گچساران ادامه داد: برای ایجاد محدودیت و جلوگیری از کنترل خودرهای پلاک غیربومی به شهرستان ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی، بسیج همکاری لازم را داشته باشند.

سجادپور در ادامه ابراز کرد: در یک هفته گذشته ۶۳۰ مورد از بازار و صنوف مختلف بازدید به عمل آمده است که منجر به پلمب ۸ واحد متخلف شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی از بازار در قالب ۳۵گشت مشترک با مشارکت اداره تعزیرات، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و ادراه صمت انجام می‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president