آوای جنوب

کبگ مردم خروس می خواند! به قلم زریر حجتی

هدایت خواهکبگ مردم خروس می خواند! ریزش شدید و دنباله دار آراء یک کاندید و سیل بیعت شیر زنان و مردان مردی که بی پروا با شهامت اخلاقی ، اقرار به اشتباه سیاسی خود می نمایند، نوید بخش جشن پیروزی جریان اصیل اصولگرایی و اصلاح طلبی که “نه”بلکه جشن عزت بویراحمد با هر مرام و مسلکی است.

آوای جنوب / زریر حجتی

سونامی بازگشت مردم بویراحمد و دنا و رویکرد به سمت یک جریان خاص نشانگر شعور سیاسی، تحول عمیق انتخاباتی و غیر قابل باور است و نوید بخش عزت واقعی به بویراحمد.جایگاه حقیقی و حقوقی همه نامزدها محترم است و صاحب این قلم بی مقدار قصد تعرض به حریم و حرمت کسی را ندارد بلکه بر مبنای سیر یک رویداد انتخاباتی و علت العلل رویکرد دگرگونه رفتار مردم به نگارش در آمده است.
حداقل پیامد استقبال عمومی مردم از ثبت نام دو چهره شاخص و نماد تفکر اصولگرایی و اصلاح طلبی موید دردمندی و تغییر بنیادین در رفتارهای انتخاباتی مردم و در نتیجه عزم و اراده جدی به احیاء هویت لگد مال شده بویراحمد و دنا طی یک مراسم تاجگذاری در گام نهم است.این بار منطق اصولگرایی و اصلاح طلبی به یک تعبیر با هدف بازگشت”عزت” به بویراحمد بهم خورده است و این مردمند که در میدان سیاسی هنرنمایی می کنند تا دو باره خالق این زیبایی بر “مام” میهن خود باشند.آنگونه که شیر زنان و دلاور مردان عرصه فرهنگ و سیاست در قالب جلسات محفلی،حزبی و افواه عمومی ، دردمندانه مراتب رنجش و نگرانی خود را از زخم عمیق بر پیکر “نجیب و نحیف”بویراحمد بیان می نمایند ، دو قطبی حاکم بر فضای متشنج سیاسی این بار یک قطبی شده و تنها قطب “عزت” یار می طلبد که توصیف آنچنانی دکتر هدایت خواه از سید باقر موسوی از علائم بارز این عزت بخشی است و پریشان حالی آن سایت نخ نما شده ساختار شکن اجیر شده و فاقد مجوز و به اصطلاح دیده بان افکار عمومی هم در باتلاق خبر تراشی آن را نه کتمان که فریاد می زند!
کبگ مردم خروس می خواند! ریزش شدید و دنباله دار آراء یک کاندید و سیل بیعت شیر زنان و مردان مردی که بی پروا با شهامت اخلاقی ، اقرار به اشتباه سیاسی خود می نمایند، نوید بخش جشن پیروزی جریان اصیل اصولگرایی و اصلاح طلبی که “نه”بلکه جشن عزت بویراحمد با هر مرام و مسلکی است.
به یقین، نه اصولگرایی در بویراحمد و دنا آنگونه بوده که مشتی فرصت طلب ادعا می نمایند و نه اصلاح طلبی اینگونه هست که عده ای که از نردبان اعتماد مردم بالا رفته اند تفسیر می نمایند.اکنون ممکن است آرایی از اصولگرایان به سبد آن سید به شرط تایید متمایل شود و یا آراء بیشماری از اصلاح طلبان معتقد به گفتمان امام و رهبری در صورت رد صلاحیت وی به مدد هدایت خواه بیاید که اماره ها در هر کوی و برزن آن را فریاد می زند و این گروه قابل توجه، مرز بندی خود را با عده ای انگشت شمار رانت خوار و ساختار شکن از مدت هاست که مشخص نموده اند و تحرکات زیر زمینی آنها مفید فایده نخواهد بود.
هدایت خواه در مقام نماد تفکر اصولگرایی باید این جوانه زدن و رویش مردمی را قدر بداند، مناسبات خود را ارتقاء ببخشد و با آسیب شناسی نو ، سایه شوم اصولگرا نماهای منفعت محور را از سر مردم بر دارد که البته به به آن نتیجه ای که باید می رسید رسیده است که هر گردی گردو نیست!
اعلام بیعت قشرهای مختلف اعم از عوام و خواص و آراء خاکستری بی توجه با الفاظ اصولگرایی و اصلاح طلبی فریاد گر پیامی است که آن را “عزت طلبی ” می نامند که در صورت عدم تایید موسوی در مراحل بعدی همانگونه که وی گفت :”سید باقر موسوی فرزند بویراحمد است و از آمدنش استقبال می نماید ،صادقانه و در چارچوب عرف نظام و مردم تکریم نماید.
هر دو باید بدانند که خالقان حماسه و عزت، به بزنگاهی رسیده اند که آنان را فراتر از باند و جناح طلبیده اند. آنچه شاهدیم .به لحاظ اصول اخلاق رسانه ای و قوانین انتخاباتی اذن انتشار نداریم و نداده اند که بغض گرفته بیعت کنندگانی را که هزاران نکته باریک تر از مو دارند به رشته تحریر در آوریم و همه را یکجا بگوییم اما همین قدر بدانند و بدانیم که این بار جشن پیروزی مردم عزت خواه از نوع و جنسی دیگر و هدایت خواه و موسوی هم گونه دیگری باید در برپایی این جشن سهیم باشند که این جشن متعلق به کلان استان کهگیلویه و بویراحمد است. بی شک آنانکه در کویر اندیشه های کور حزبی و منفعت طلبانه از کاروان عزت عقب می افتند همان اصولگرا نماهای منفعت محور و اصلاح طلبان افراطی رانت خوارند وبس.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president