آوای جنوب

کاریزمای مرد چشم سبز باوی برگ برنده او در انتخابات دوم اسفند

آوای جنوب 

شخصیتی کاریزماتیک داشت؟در یک پاسخ خیلی کوتاه شاید بتوان واژه کاریزما (charisma) را مجموعه ای از صفت ها و رفتارهایی تعریف کرد که با کنار هم قرار گرفتن آنها، شخصیت فرد، جذاب و اثرگذار و الهام بخش باشد.اما شاید واژه کاریزما را نتوان به این سادگی تعریف کرد و نیاز به تعریف دقیق‌تری از آن باشد که در ادامه مقاله به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 

زمانی که با افراد دارای کاریزما (شخصیت‌های کاریزماتیک) برخورد می‌کنید به راحتی آنها را تشخیص می‌دهید و عموماً در میان جمع درخشش خاصی دارند.

ما از بودن در کنار چنین افرادی احساس افتخار و برتری می‌کنیم. کاریزما، تنها جذابیت، وفاداری، دوست داشتنی بودن یا هیجان و شور نیست، حس اعتمادی است که باعث راحتی و آسایش مخاطب می‌شود و در عین حال اعتبار ایجاد می‌کند.

در محصول کاریزمای کلمات یاد می گیرید که چطور در صحبت کردن از دیگران متمایز باشید

لغت نامه هریتیچ (American Heritage Dictionary) کاریزما را اینطور تعریف می‌کند:

کاریزما به ویژگی‌های شخصی و کمیاب در رهبران گفته می‌شود که وفاداری و اشتیاق خالص و عمیق و مورد پسند مخاطبان ایجاد می‌کند.

اما نویسنده این کتاب، کاریزما را اینطور تعریف می‌کند:

توانایی ایجاد ارتباط به سادگی، اثرگذاری فکر شما بر دیگران، الهام بخشیدن به دیگران برای رسیدن به موفقیت بیشتر و ایجاد همراهانی وفادار.

به عبارات دیگر کاریزما یعنی برخورداری از این توانمندی که دیگران را بر آن داریم مشتاقانه خواسته‌مان را برآورده کنند و حتی دیگران را نیز برای برآورده کردن خواسته ما ترغیب کنند…

کاریزما (به یونانی: χάρισμα؛ تلفظ: «خاریسما») در لغت به معنی جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفت‌های ویژه و ممتاز و منحصربه‌فردی است که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از دیگر انسان‌هاست. جاذبه‌ای انفرادی (فردی) که اثری اجتماعی (جمعی) دارد.

از اواسط قرن بیستم و در ادبیات سیاسی و اجتماعی، واژه کاریزما به تعبیر غالبی در توصیف چهره‌های سیاسی برجسته بدل شد، چهره‌های مثبت یا منفی که جذابیت مقاومت‌ناپذیری برای توده‌ها داشته، توان اثرگذاری بی‌مانندی بر آن‌ها یافته بودند.

واژه کاریزماتیک نیز برای توصیف ابرانسانی بکار می‌رود که فراتر از اراده و اختیار مردم آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هیچ‌کس یارای مقاومت در برابر او، یا حق انتخاب و انتقاد ندارد.

بنابراین اگر بخواهیم معنی کاریزما را با توجه به ریشه لغوی آن حدس بزنیم باید به جذابیت فکر کنیم و فرض کنیم شخصیت کاریزماتیک، شخصیتی است که برای دیگران جذاب است

با تمام این تفاسیر و معانی از کاریزما بی تردید یکی از تاثیرگذارترین چهره های انتخاباتی مرد چشم سبز باوی یا همان سید قدرت آله حسینی است.
شخصیتی با کاریزمای خاص و چشمانی تیزبین از او انسانی کاریزما ساخته است و این ذاتی است.
همگان او را به خوبی می‌شناسند نگاهش با همان چشمان تیزبینش خاص است و از او شخصیتی متفاوت را رقم زده است.
این خصوصیات به گونه ای است که حتی رقبای او نیز همیشه اعتراف می کنند اگر با او روبرو شوند نمی توانند به او نه بگویند و مرد چشم سبز باوی فقط و فقط با چشمان خاص خود می تواند حتی رقیب را وادار به عقب نشینی کند.
مرد چشم سبز باوی در اوج اقتدار همیشه خندان است و آماده برای پاسخ و در تمامی همایش ها چشمان تیز بینش به خوبی حواسش به اطراف است و این را به دفعات دیده اید در میان شلوغی جمعیت به خوبی به افراد خاص نگاه می‌کند و با چشمانش ارتباط می گیرد و همان نگاه برای آن فرد به گونه ای که با سید به صورت کلامی ارتباط داشته است.
مرد چشم سبز باوی که کار را تمام شده می داند امروز چهارشنبه نیز قبل از روستای تلخاب شیرین رأس ساعت ۱۴ سخنرانی خواهد کرد و گویا از ناگفته هایی خواهد گفت که…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president