آوای جنوب

کارگران را دریابید، نه شما از آنها سرترید و نه چیزی از شما کمتر دارند

آوای جنوب

سعید آتشبار یکی از فعالین اجتماعی طی نامه ای سرگشاده به مسئولان استان، خواستار پیگیری وضعیت معیشتی کارگران شد.
در بخشی از این نامه آمده است:

“بسم الله الرحمن الرحیم”

آقایان مسئول
نهادهای نظارتی در استان کهگیلویه و بویراحمد

کارگران پایه‌های اقتصاد مملکتند، همانگونه که معلمان عزیز پایه‌های فرهنگ کشورند و کشاورزان زحمتکش پایه‌های تامین امنیت غذایی ملتند، همانگونه که مادران پایه‌های استحکام خانواده‌اند.

کارگران را دریابید، از خدا بترسید، بی‌مسئولیت و بی‌خیال‌ نباشید. آن‌ها طبقات محروم و دون‌متوسط و سخت‌کوش جامعه‌ی ما هستند. آنان‌‌ نیز همسر و فرزند و زندگی دارند. فرزندان آنان مانند فرزندان شما پول توجیبی می‌خواهند، نوشت‌افزار می‌خواهند، لباس نیاز دارند، غذا و میوه و خوراکی می‌خواهند، این‌ها نیز از کرامت انسانی و هویت اجتماعی برخوردارند.

هیچ فرقی میان شما و آنان وجود ندارد، هیچ برتری و تفوقی بر آنان ندارید، نه تنها ندارید، بلکه آنان بر طبق بدیهی‌ترین معارف دینی، در اولویت جامعه اسلامی باید باشند. اگر شما و خانواده‌هایتان یک هفته گوشت نخورید، چه می‌کنید؟

این خانواده‌ها تا چند ماه و گاهی یکسال می‌گذرد و رنگ گوشت را نمی‌بینند!
وای بر ما و شما..!
چگونه است که چند ماه است حقوق نگرفته‌اند و شما شب را به راحتی سر بر بالین‌ می‌گذارید؟

با مروری بر اخباری که در رسانه‌های مختلف استان منتشر شده است، می‌توان به مسائل کارگران پی برد‌. تاخیر چندماهه پرداخت حقوق کارگران شهری ازجمله پاکبانان، فضای‌ سبز، حمل‌‌ونقل، تاسیسات و سایر آن‌ها، به هیچ وقت قابل قبول نیست. گاهی در یک دستگاه، درحالی کارگران و نیروهای پیمانکاری و غیر رسمی چند ماه بدون حقوق را سر کرده اند، که میلیاردها تومان اختلاس و فساد اقتصادی در همان دستگاه رخ داده است!

اعتبارات در جیب مفسدین می‌رود، ولی حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود!

هرچه سریعتر اقدام کنید و نتیجه‌ی آن را به مردم اطلاع دهید

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president