آوای جنوب

چشمان زهرا منتظر دستانی دلسوز است + تصویر

صورت و دست‌های زهرا اکنون برای انجام جراحی تکمیلی نیازمند دستان سخاوتمندی است تا با اقدام انسان دوستانه و خیرخواهانه مردم سراسر کشور به بهبود هر چه بیشتر این دختر نوجوان کمک شود

زهرا آرایش نوجوانی از قلعه‌رئیسی که بر اثر انفجار کپسول گاز دچار سوختگی از ناحیه دست و صورت شده نیازمند مساعدت خیرین برای بهبود است.

آوای جنوب / سیده طیبه سعادتی‌نیک
صبح یکی از روهای اواخر زمستان ۹۳ مادری در قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا مشغول تهیه نان سنتی بود که حادثه‌ای تلخ برای خانواده وی رخ می‌دهد.

اهالی بخش چاروسا که به دلیل محرومیت از گاز طبیعی مجبور به استفاده از هیزم و یا کپسول گاز در رفع نیاز هستند در پخت نان محلی(تیری) به دلیل بالا بودن حجم نان استفاده از کپسول را در تسریع پخت مناسب می‌دانند؛ خطر انفجار در مجاورت شعله را به جان می‌خرند تا از قطع درختان در حد امکان جلوگیری شود.

زهرا آرایش دختر نوجوان از قلعه‌رئیسی در یکی از روزهای اسفند  و در حالی که هم سن و سالانش خود را برای جشن بهار آماده می‌کردند بر اثر انفجار کپسول گاز از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی و مجبور به گوشه‌نشینی در منزل شد.

این دختر نوجوان که در پخت نان به مادر کمک می‌کرد از بد حادثه دچار اتفاقی شد که تا امروز خود و خانواده بی‌بضاعتش را گرفتار کرده است.

زهرا در حالی با مشکل درمان سوختگی دست و پنجه نرم می‌کند که خانواده وی از نظر تمکن مالی در شرایط مناسب نیستند؛ پدر خانواده کارگر و دارای پنج فرزند قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی هم نیست و حالا دو سالی می‌شود که هزینه درمان زهرا هم به بار سنگین خرج با وجود دخل ناچیزش اضافه شده است.

خدمات درمانی کمیته امداد در پیچ و خم کاغذبازی اداری نتوانسته گره‌ای از مشکلات این خانواده مددجو باز کند و برای پرداخت حداقل بخشی از هزینه‌های میلیونی انجام شده تاریخ فاکتورها را عامل منع کمک درمانی عنوان کرده و می‌گویند: این نهاد در صورتی هزینه درمان پرداخت می‌کند که تاریخ فاکتورهای درمانی در سال جاری باشد؛ این در حالی است که حادثه سوختگی زهرا اواخر سال گذشته بوده و بخشی از درمان وی در همان وقت انجام شده است.

صورت و دست‌های زهرا اکنون برای انجام جراحی تکمیلی نیازمند دستان سخاوتمندی است تا با اقدام انسان دوستانه و خیرخواهانه مردم سراسر کشور به بهبود هر چه بیشتر این دختر نوجوان کمک شود.

هیچ رنگی در زندگی انسان جز با رنگ شادمانی و شعف چهره‌ غمگینانه این خانواده مستمند و به خصوص چشمان ملتمس مادر زهرا را رنگ نمی‌بخشد.

یاری رساندن به این خانواده برای تامین هزینه درمان دخترشان کوله‌باری از شادی و مسرت را به ارمغان می‌آورد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president