آوای جنوب

هشدار به گچسارانی‌ها/ گچساران به همراه ۶۲ شهرستان دیگر قرمز شد

 آوای جنوب،

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، پرویز یزدانپناه  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 

وی با بیان اینکه ۱۶۱ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند،  اظهار کرد: از این تعداد ۶۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹۹۳۰ نفر بهبود یافته اند.

یزدان پناه ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ رپید تست انجام شده که ۱۱ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران، بهمئی و کهگیلویه و از ۲۴۴ نمونه pcr انجام شده ۲۸ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان افزود: شهرستان گچساران همراه با ۶٢ شهرستان دیگر قرمز شده است و با توجه به مراودات شهرستان های گرمسیری استان با استان بوشهر، احتمال ورود کرونای هندی به استان وجود دارد که می تواند باعث مبتلا شدن عده زیادی از مردم و مرگ و میر بعضی از آنها شود لذا رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده همه مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در هر گونه تجمعی و دورهمی لازم است همچنین باید از مسافرت به سایر نقاط کشور و حضور در مراکز پرخطر پرهیز نمود تا بتوان جلوی بوجود آمدن پیک بعدی کرونا را گرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president