آوای جنوب

پاسخ وزیر بهداشت درباره انتشار فیلم‌ جنجالی اتاق عمل

اتاق عملوزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتشار فیلم‌های از اتاق عمل و همچنین درباره لزوم رعایت حریم خصوصی بیماران در مراکز درمانی گفت: مطمئن باشید آنچه که اکنون در فضای مجازی مطرح شده هیچ ارتباطی به مجموعه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ندارد.

آوای جنوب؛

دکتر سیدحسن هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: این چنین فیلم‌هایی مربوط به مراکز درمانی ما نیست البته همه نوع فیلمی را می‌توان ساخت، در اینترنت قرار داد و بعد هم کنار آن حاشیه ایجاد کرد و به نوعی باعث آزار مردم شد اما مطمئن باشید آنچه که اخیرا مطرح شده هیچ ارتباطی به مجموعه بیمارستان‌های ما ندارد.

وی در این باره افزود: در بیمارستان‌های ما صرفا فیلم‌های آموزشی تهیه می‌شود، به عنوان مثال در حوزه چشم می‌توانم بگویم که روی میکروسکوپ‌های اتاق عمل که من خودم جراحی می‌کنم حدود ۲۵ تا ۲۶ سال است که دوربین نصب است و تمام اعمال ما ضبط می‌شود؛ البته از فیلم عمل و چشم بیمار فیلم گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: مباحثی هم که اخیرا مطرح شده مشابه دیگر جوسازی‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد. مطمئن باشید که ساحت حوزه پزشکی از این آلودگی‌ها بری است.

وی افزود: این قاطعیت هم به دلیل اطلاعم از مراکز دانشگاهی و دولتی است. البته من این فیلم‌ها را مشاهده نکرده‌ام اما گزارشی از آن به من رسیده است. باز هم تاکید می‌کنم ساحت پزشکی از چنین مسائلی بری است. از طرف دیگر هر روز در فضای مجازی حاشیه‌ای درست می‌کنند که بهتر است رسانه‌ها به این حاشیه‌ها وارد نشوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president