آوای جنوب

پاسخ فرماندار گچساران به انتقادات خواجه زاده : نان ۳۰ درصد گران شده ولی آرد ۴۶ درصد

به صراحت می‌گویم که گچساران و بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد ارزان‌ترین مناطق ایران در خصوص قیمت نان به شمار می‌رود

۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۵۲۹در پی انتقادات امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز جمعه عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران از ایشان وقتی را خواست در این مورد صحبت کند.

آوای جنوب؛

فرماندار گچساران در خصوص برخی اظهارات مبنی بر وضعیت نگران‌کننده نان در این شهرستان اظهار کرد: در این که ما با وضعیت آرد و نان با مشکلاتی روبرو هستیم شک و تردیدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شاید به جرأت بتوان گفت من تنها فرمانداری هستم که به صورت سرزده در زمان‌های مختلف کاری در نانوایی‌ها حضور یافته و پیگیر وضعیت آرد و نان می‌شوم، افزود: بنده در زمان‌های کاری نانوایی‌ها از صبح، ظهر تا عصر پیگیر وضعیت پخت نان و تخلفات احتمالی هستم که بارها با واکنش بعضی افراد مبنی بر این‌که این اقدام در شأن و جایگاه شخص فرماندار نیست مواجه شده‌ام.

رحیمی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، گفت: البته همه تقصیرها را نباید گردن نانوایی‌داران بگذاریم زیرا آرد ۴۶ درصد گران شد ولی قیمت نان ۳۰ درصد که این مشکلاتی را برای نانوایی‌داران ایجاد کرد و دولت باید این کار خود را توجیه کند.

* گچساران ارزان‌ترین شهر کشور در خصوص قیمت نان است

فرماندار گچساران در خصوص برخی اظهارات مبنی بر گرانی و کیفیت نامطلوب نان در این شهرستان گفت: به صراحت می‌گویم که گچساران و بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد ارزان‌ترین مناطق ایران در خصوص قیمت نان به شمار می‌رود.

رحیمی با یادآوری این مطلب که شورای آرد و نان هیچ ارتباطی با فرمانداری گچساران ندارد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته شورای آرد و نان زیر نظر فرمانداری فعالیت می‌کرد اما طی سال‌های گذشته این شورا تحت نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اداره می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که تمامی فعالیت‌های مربوط به شورای آرد و نان از جمله واگذاری امتیاز نانوایی در حیطه اداره صنعت، معدن و تجارت است، افزود: فرمانداری در این خصوص به عنوان ناظر فعال بوده و نقشی در شورای آرد و نان ایفا نمی‌کند.

* ۹ امتیاز نانوایی برای یک نفر پذیرفتنی نیست

فرماندار گچساران با اشاره به برخی مسائل غیرعادی و تکان‌دهنده در حوزه نانوایی‌های این شهرستان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته به برخی نکات عجیب و غیرعادی در خصوص نانوایی‌ها در گچساران رسیده‌ایم که از جمله این موارد می‌توان به فردی اشاره کرد که به تنهایی دارای ۹ نانوایی است.

رحیمی تأکید کرد: این فرد با اجاره دادن ۹ نانوایی به افراد با کرایه هر نانوایی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدون حضور در محل به کسب درآمد پرداخته است.

وی ادامه داد: شما تصور کنید فرد اجاره‌کننده نانوایی باید طی یک ماه، ماهی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره، هزینه‌های آب، برق و گاز همچنین دستمزد کارکنان خود را با سهمیه آرد روزانه ۱۰ کیسه پرداخت کرده آن وقت نان ارزان و باکیفیت نیز تحویل مشتری بدهد که این امر ناشدنی است.

رحیمی افزود: مشخص و معلوم است که این فرد به دلیل هزینه‌های بالا ناچار به کم‌کردن وزن چانه نان و پخت با کیفیت پایین است.

* لغو امتیاز نانوایی‌هایی که صاحب امتیاز آن فعال نیست

فرماندار گچساران عنوان کرد: در این خصوص به مسئولان مربوطه اعلام شده است که امتیاز نانوایی‌هایی که صاحب امتیاز آن در محل نانوایی مشغول به کار نیست، لغو و باطل شود.

رحیمی در ادامه با گلایه از برخی رفتارهای مردم در خصوص جلوگیری از جریمه برخی نانوایی‌های متخلف گفت: در بسیاری از موارد مردم در حین انجام بازرسی و جریمه نانوایی‌ها اقدام به تعریف و تمجید از نانوایی‌ها کرده و خواهان بخشش و جریمه نکردن نانوایی متخلف می‌شوند که این امر تأمل برانگیز است.

وی در ادامه از طرح آزاد کردن نانوایی‌های گچساران و حذف آرد یارانه‌ای خبر داد و گفت: ۲۰ درصد نانوایی‌هایی گچساران از ابتدای بهمن‌ماه آزاد می‌شوند و با آرد آزاد و بدون یارانه‌ای پخت می‌کنند.

* رقابتی کردن و افزایش کیفیت نان نتیجه حذف آرد یارانه‌ای

فرماندار گچساران ادامه داد: ۲۰ درصد بعدی نانوایی‌های گچساران نیز از اوایل اسفندماه معرفی می‌شود و در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ تمامی نانوایی‌های گچساران با آرد آزاد و بدون یارانه پخت می‌کنند.

رحیمی تأکید کرد: از سال ۹۴ چیزی به عنوان آرد یارانه‌ای و سهمیه‌ای در نانوایی‌های گچساران توزیع نمی‌شود.

وی افزود: با این روند نرخ نانوایی‌ها برای فروش نان آزاد اعلام می‌شود و هر نانوایی نان را به قیمت مورد نظر خود به فروش می‌رساند.

رحیمی ایجاد رقابت در نتیجه افزایش کیفیت نان و قیمت مناسب را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: مشتری با اجرای این طرح نان باکیفیت‌تر با قیمت مناسب‌تر را خریداری می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. آگاه گفت:

    راست میگه این دوست عزیز نان۲۰۰گرم درشیراز۲۰۰تومان است ولی نان۷۰گرم درگچساران۱۳۰تومان است

  2. راستی گفت:

    ارزانترین وبی کیفیت ترین. مهمان شهرستانی داشتیم. وقتی نان را روی سفره گذاشتم داشتم بخدا داشتم از خجالت آب می شدم

  3. ناشناس گفت:

    صحبتهای ایشان کم فروشی را تجویز کرده است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president