آوای جنوب

وقتی کرایه خر از بهای خر بیشتر است!

خبرشاید تا به حال این ضرب المثل به گوشتان خورده باشد که می گویند “کرایه خر از بهای خر بیشتر است”.این ضرب المثل زمانی به کار برده می شود که کرایه کردن چیزی گرانتر از قیمت خود آن کالا باشد.

آوای جنوب؛

در منطقه ی بید انجیر که از مناطق بسیار محروم استان کهگیلویه وبویراحمد است و این سایت خبری گزارشی(منطقه ای در نهایت محرومیت ) هم از محرومیت آن تهیه کرد و با اقبال عمومی رورو شد،پای صحبت های مردی نشستیم که با تعریف خاطره ای که برایش پیش آمده بود،ما را به فکر این ضرب المثل انداخت.
این شخص که ساکن یکی از روستاهای منطقه بید انجیر بودگفت:یک یخچال داشتم که خراب شد،به همین خاطر خواستم آن را برای تعمیر به دهدشت ببرم ،به علت خرابی جاده ماشین کمتر به آن منطقه می آیدو مجبور به دربست کردن یک ماشین شدم .پس از منتظر ماند و نیامدن ماشین مجبور به تماس گرفتن با راننده ای شدم که وی با شرط دربستی بودن ، به منطقه آمد.
این ماشین برای حمل یخچال ۱۲۰هزارتومان کرایه از من گرفت. وقتی یخچال را برای تعمیر بردم وتعمیر کردم ۶۰هزارتومان هزینه برداشت.
وی که با خنده ای تلخ به بیان این خاطره می پرداخت گفت:حال و روز ما در این دیار محروم اینست. اگر وسیله ای خراب شد،کسی مریض شد،فوریتی پیش آمد باید با این هزینه های سنگین روبرو شویم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president