آوای جنوب

وقتی طرح تفصیلی در یاسوج به بازی گرفته می‌شود

۱۳۹۳۱۰۱۴۰۰۰۶۲۶_PhotoLدر بازدید اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج از برخی مناطق این شهر برخی سیاست‌های دوگانه شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون مشخص شد.

آوای جنوب؛

عصر یک‌شنبه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور خبرنگاران از پروژه‌های این شهر بازدید کردند؛ اولین مقصد اعضای شورای شهر یاسوج، پروژه ساماندهی ورودی این شهر از سمت جاده شیراز بود.

علی‌ علی‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه ساماندهی ورودی شهر یاسوج از پروژه‌های اولویت‌دار و مهم است، گفت: ورودی شهر یاسوج باید متناسب با فرهنگ و آداب و سنن این شهر ساماندهی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: طرح ساماندهی ورودی شهر یاسوج در شورای اسلامی این شهر به تصویب نرسیده و مشخص نیست که چه طرحی قرار است در ورودی شهر اجرا شود.

وی با اشاره به حساسیتی که بر ورودی شهرها وجود دارد، تاکید کرد: ورودی شهر یاسوج باید با حساسیت تمام و متناسب با اقلیم و فرهنگ ساماندهی شود.

علی‌پور با بیان اینکه طرح ساماندهی شهر یاسوج در شورای شهر به تصویب نرسیده است، عنوان کرد: این طرح باید در شورای اسلامی شهر یاسوج مورد بررسی قرار بگیرد.

وی همچنین از صدور پروانه ساخت پیاده‌روهای شهر یاسوج در اردیبهشت ۹۳ خبر داد و افزود: راه و شهرسازی مجری طرح تفصیلی شهری است و این تخلف از سوی راه و شهرسازی جای تعجب دارد.

بازدید از خیابان باهنر شهر یاسوج یکی دیگر از برنامه‌های اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج بود که این بازدید حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشت و زوایایی از واگذاری پیاده‌روهای شهر یاسوج نمایان شد.

سرافراز اردشیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه واگذاری پیاده‎‌‌روها به افراد خلاف قانون و ضوابط شهری است، اظهار کرد: تخلف راه و شهرسازی در واگذاری پیاده‌روها محرز و مشخص است.

سعید پایدار دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم با ابراز تاسف از فروش پیاده‌روهای شهر یاسوج در خیابان باهنر شهر یاسوج گفت: تاسیسات آبرسانی و شبکه آب‌شرب در پیاده‌روهای فروخته شده قرار گرفته است و اگر مشکلی برای این تاسیسات به‌وجود آید چه کسی جوابگو است!

 

 

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به صورت هفتگی مشکلات شهر یاسوج را رسیدگی خواهد کرد، افزود: اعضای شورای شهر به طور جد وظیفه نظارتی خود را در حوزه شهری انجام خواهند داد تا از بروز تخلفاتی این‌چنینی جلوگیری کنند.

اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج از منطقه چشمه‌نیاتی شهر یاسوج بازدید کرد و از نزدیک با اهالی این منطقه پیرامون مشکلاتی که برخی دستگاه‌های دولتی برای آن‌ها به‌وجود آورده‌اند به گفت‌وگو نشستند.

در این منطقه، ساکنین منطقه چشمه‌نباتی با گلایه از شهرداری یاسوج و دادگستری استان اظهار کردند: در حالی که محله ما در طرح تفصیلی دارای خیابانی عریض بود و چند خیابان از آن می‌گذشت بعد از خریداری این ملک توسط دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هر روز عرصه بر ما تنگ‌تر می‌شود و طرحی جدید برای خیابان می‌ریزند.

 

 

علی‌علی‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مجددا طی سخنانی در این زمینه گفت: بر اساس طرح تفصیلی شهر، ساخت و ساز در منطقه چشمه‌‌نباتی خلاف ضوابط بود و بر اساس نقشه باید به فضای سبز تبدیل می‌شد و این در حالی است که از ساخت و ساز برخی افراد حقیقی جلوگیری شده ولی برخی دستگاه‌های دولتی دست به ساخت و ساز و حتی به هم‌زدن نقشه زده‌اند.

وی گفت: قرار بود در این منطقه و در یکی از محلات بر اساس نقشه خیابانی ۱۶ متری احداث شود اما به دلیل اعمال نفوذها این خیابان به ۱۲ متر و در نهایت به خیابانی هشت متری تبدیل شد و هنوز هم اهالی توسط دستگاه‌های مربوطه تحت فشار قرار دارند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president