آوای جنوب

معاون وزیر کشوردر یاسوج:

وجودنیروی مازاد در همه شهرداری های کشور/ فقر تجهیزاتی شهرداری ها

۷۵۵۱۳۶یاسوج – معاون عمران وتوسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در همه شهرداری های کشور سه تا پنج برابر میزان مورد نیاز نیروی انسانی وجود دارد.

آوای جنوب؛

هوشنگ خندان دل که به یاسوج سفر کرده است، بعدازظهر دوشنبه در نشستی با شهرداران کهگیلویه و بویراحمد افزود: این حجم زیاد نیروی انسانی خود به مانعی بر سر راه کار شهرداری ها بدل شده است.

وی بیان کرد: وجود نیروی مازاد در شهرداری ها نه تنها بهره وری را کاهش می دهد بلکه اگر نیازهای مالی نیروها به خوبی تامین نشود ممکن است سلامت اداری نیز به خطر بیفتد.

خندان دل بر مراقبت از سلامت اداری در شهرداری ها تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری از اصلی ترین وظایف شهرداران است.

وی تصریح کرد: مردم اگر احساس کنند در مراجعه آنان به شهرداری ها سلامت اداری وجود ندارد، به شدت از شهرداری ها فاصله می گیرند براین اساس باید شهرداران شفاف عمل کنند و چیزی را از مردم پنهان نکنند.

حاشیه نشینی واقعیت نگران کننده کشور

معاون وزیر کشور همچنین انتقال جمعیت از شهرهای دور دست کشور به سمت شهرهای بزرگ را یکی از واقعیت های نگران کننده کشور دانست و گفت: یکی از علل این مهاجرتها تمرکز گرایی است.

خندان دل افزود: علت دیگر این مهاجرت ها عدم وجود حداقل جذابیتهای محیطی و حداقل امکانات در محل های زندگی مهاجرین است.

وی گفت: از هزار و ۲۴۰ شهری که در کشور وجود دارد تنها تعداد کمی جمعیت بالایی دارند و بقیه دارای جمعیت کمی هستند و به طور مستمر هم انتقال جمعیت به شهرهای بزرگ انجام می شود.

شهرداری های کشور از نظر تجهیزات فقیر هستند

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت: شهرداری های کشور و به خصوص شهرهای کوچک و متوسط از نظر تجهیزات و امکانات بسیار فقیر هستند.

وی بیان داشت: خیلی از این شهرداری ها از داشتن تجهیزات حمل زباله، آتش نشانی، ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و حتی ماشین حمل میت بی بهره اند.

خندان دل افزود: خیابانهای اصلی خیلی از شهرهای کوچک و متوسط کشور هم از آسفالت مناسب برخوردار نیستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president