آوای جنوب

واکنش هدایت خواه به حضور مرعشی در یاسوج : دانشگاه محل اظهارات ساختارشکنانه نیست

خیانت به خون شهیدان است که برخی با استفاده از امکانات و تریبون جمهوری اسلامی نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند

هدایت-خواهنماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس گفت: دانشگاه اسلامی محل اظهارات ساختارشکنانه برخی افرادی که اعتقاد به کارآمدی اسلام در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد ندارند، نخواهد بود.

آوای جنوب؛

ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به سؤالی مبنی بر نوع تفکر و رویکردی که کارگزارانی‌ها نسبت به انقلاب و ولایت‌فقیه و مردم دارند، اظهار کرد: یکی از همین کارگزارانی‌ها که شنیده‌ایم قصد سخنرانی در یاسوج دارد در جایی عنوان کرده که اسلام برنامه‌ای برای کارآمدی اقتصاد ندارد.

وی گفت: در این نوع تفکر مبنای کارآمدی توجیه اقتصادی صرف است یعنی برای مثال کارگزارانی‌ها معتقدند چون ایجاد جاده در منطقه محروم زیلایی در کهگیلویه و بویراحمد توجیه اقتصادی ندارد پس نباید برای چنین مناطقی جاده ایجاد کرد در حالی که این دیدگاه ۱۸۰ درجه با دیدگاه عدالت‌محورانه امام راحل در تضاد است.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس افزود: یکی از وجوه دیگر کارگزارانی‌ها این است که روحیه استکبار ستیزی بر خلاف امام راحل ندارند در حالی که امام سازش با ستمگران را به هیچ وجه جایز نمی‌دانست.

هدایتخواه ادامه داد: آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای صدور انقلاب نداشتند و شاید اگر در نهضت همراهی کردند هدف آنها شاید تنها زدودن استبداد بود اما برای صدور انقلاب برنامه‌ای نداشته و ندارند.

وی اما در ادامه با بیان اینکه از همه مهم‌تر آن‌ها به ولایت مطلقه فقیه هم اعتقادی ندارند افزود: امام راحل ولایت فقیه را استمرار حرکت ائمه و انبیا می‌دانست ولی کارگزارانی‌ها بر خلاف این دیدگاه امام راحل به این اصل چندان اهمیتی نمی‌دهند.

این فعال سیاسی و عضو جبهه پایداری در بحث الگوهای اقتصادی آن‌ها را پیرو الگوهای اقتصادی غرب معرفی کرد و افزود: شکاف اقتصادی که در کشور ایجاد شد ناشی از همین نوع تفکر و دیدگاه کارگزارانی‌ها بود که به یک رویه تبدیل شد.

هدایتخواه با اشاره به این که از نظر کارگزارانی‌ها باید به مراکز اقتصادی توجه ویژه‌ای داشت؛ خاطرنشان کرد: در نگاه این‌ها طبقات ضعیف اگر در زیر چرخ توسعه له شوند چندان رویداد مهمی رخ نداده است.

این نماینده سابق مجلس به برنامه سخنرانی یکی از اعضای این حزب در یکی از دانشگاه‌های استان اشاره کرد و با تذکر به افرادی که درصدد ساختارشکنی در مجامع دانشگاهی هستند، یادآور شد: برگزاری کرسی آزاداندیشی و تریبون آزاد تا هنگامی مورد قبول نظام‌های دیگر و نظام اسلامی است که در آن ساختارشکنی و هنجارشکنی وجود نداشته باشد و خیانت به خون شهیدان است که برخی با استفاده از امکانات و تریبون جمهوری اسلامی نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president