آوای جنوب

واکنش سردار احمدی مقدم به شهادت ماموران انتظامی در سراوان

 فرمانده نیروی انتظامی گفت که برای ما قابل قبول نیست خاک پاکستان به محل امن تروریست ها تبدیل شود.

آوای جنوب؛

سردار «اسماعیل احمدی مقدم» روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی بزرگ موسسات خدمات مراقبنی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته در حوزه مرزی سراوان منطقه آسپیچ درخواست کمک شد و در پی این درخواست نیروهای ما به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: تروریست ها با فریب دادن ما نیروهای ما را به آنجا کشاندند و به آنان حمله کردند.

احمدی مقدم تصریح کرد: در این درگیری متاسفانه سه نفر از نیروها به شهادت رسیدند. این حادثه در حالی رخ داد که ما بارها اعلام کرده بودیم تردد تک خودرو در شب ممنوع است.

احمدی مقدم ادامه داد: همچنین امروز صبح در یکی از پست های مرزی یک نفر از نیرو های ما به شهادت رسید.

وی ادامه داد: ما درحال شناسایی تروریست ها هستیم و به پاکستانی ها اعلام می کنیم که خاک آنان به محل امن تروریست ها تبدیل شده و برای ما این موضوع قابل قبول نیست.

**تهدیدات امنیتی علیه ایران افزایش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در گردهمایی بزرگ موسسات خدمات مراقبتی و حفاظتی نیروی انتظامی با بیان اینکه تهدیدات امنیتی علیه کشورمان گسترش یافته، گفت: تمامی مرزهای شرق و غرب، تهدیدی علیه ما محسوب می شوند.

احمدی مقدم افزود: امروزه تروریست ها نقاط مرزی ما را مورد حمله قرار می دهند که باید با تکمیل عملیات بستن مرزها، امنیت را بیشتر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین نیازهای بشری است، اظهار داشت : اگر امنیت در جامعه برقرار نباشد، جان و مال مردم به خطر می افتد.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه تامین امنیت یکی از پیچیده ترین ماموریت ها در دنیای امروزی است، ادامه داد: مجرمان هر روز از فنون جدید برای انجام جرم بهره مند می شوند و بصورت هدفمند تلاش دارند کشور را دچار ناامنی کنند، حوادث تروریستی نشان مهمی از وجود بیگانگانی است که آنان را تقویت کرده و برای ناامن کردن کشور آموزش می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: امکانات و وسایل ارتباطی تیز نوعی دیگری از حمله به جوانان است که می خواهند جامعه را سست، بی هویت و شهوت ران کنند.

احمدی مقدم، موضوع مواد مخدر را نیز نوع دیگری از این حملات دانست و گفت: چالشهای اقتصادی، سیاسی و همه فشارها موجب عدم تعادل های اقتصادی شده که مستقیما بر روی افزایش مواد مخدر و سرقت دلالت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۷۰ ، ۴۸ میلیون نفر جمعیت وجود داشت که از این تعداد ۲۴ میلیون نفر شهرنشین بودند، افزود: امسال با جمعیت نزدیک به ۸۰ میلیون نفر که ۸۰ درصد شهرنشین هستند، مواجه هستیم و با افزایش پنج تاهشت برابری وسایل نقلیه،شماره گذاری روزانه بیش از یک میلیون خودرو و موتورسیکلت ، نیازهای مردم افزایش یافته در حالیکه پرسنل نیروی انتظامی امسال نسبت به سال ۷۰ ، ۲۰ درصد هم اضافه نشده است.

احمدی مقدم ادامه داد: این درحالیست که نیروی انتظامی امروز کارآمدتر از گذشته است وسعی دارد با ایجاد امنیت نیازهای مردم را برآورده سازد.

وی با اشاره به اینکه، اقدامات نیروی انتظامی آثار و تبعات مثبت اقتصادی نیز به همراه دارد، اظهار داشت: تقویت نیروهای انتظامی موجب تقویت امنیت نیز می شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه برای پیشگیری از روند ناامنی در کشور و پاسخ به نیازها،ازنیروهای مردمی در قالب موسسات خدمات مراقبتی و حفاظتی، خدمات الکترونیک پلیس، آموزش خدمات راهنمایی و رانندگی باید استفاده کرد، ادامه داد: هم اکنون دوهزار خدمات الکترونیک پلیس در سراسر کشور دایر شده و ارایه این نوع خدمات مردم را راضی تر کرده است.

وی وجود یگانهای انتظامی در وزارتخانه ها که بیش از ۶۰ هزار نفر در این یگانها خدمت می کنند را از دیگر اقدامات پلیس در بخش ایجاد امنیت بیان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه می توان افراد شاعل در موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی را نیز ضابط قضایی کرد، گفت: با همکاری دادستان ها درصدد هستیم این اتفاق رخ دهد.

احمدی مقدم، بکارگیری پلیس افتخاری را نیز از اقدامات نیروی انتظامی در جهت برقراری امنیت بیان کرد و افزود:می توانیم به این افراد آموزش دهیم تا همواره در میدان حاضر شوند.

***دغدغه اصلی مردم سرقت خرد و معتادان ولگرد است

وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه هم اکنون دغدغه مردم ایران سرقت خرد و معتادان ولگرد است، اظهار داشت: این دغدغه ها در برابر مردمی که داعش به آنان حمله کرده و مورد تجاوز قرار گرفته اند، چیزی نیست و مردم بدانند کشورمان از آنچه که در پیرامون ما می گذرد، با امن تر است و در امنیت بسر می برند.

فرمانده نیروی انتظامی یادآورشد: نرخ جرایم جنایی در کشور در مقایسه با سایر کشورها پایین تر است.

احمدی مقدم همچنین تصریح کرد: متاسفانه فضایی در خارج ایجاد کرده اند تا ما را به سبب اعدام مواد مخدری ها و بازداشت تروریست ها، ضدحقوق بشری و غیره تلقی کنند، تا دست تروریست ها و سواداگران مرگ را بازتر کنند، در حالی که نمایندگان کشورهای مختلف در بازدید از ایران، از امنیت در کشورمان و خودکفایی نیروی انتظامی در تجهیزات پلیس متعجب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ۱۲ کشور بهره مند از آموزش های نیروی انتظامی کشورمان هستند و این افتخاری برای ماست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president