آوای جنوب

امام جمعه موقت گچساران

هیاتهای عزاداری گچساران ازایجادمزاحمت برای مردم درماه محرم بپرهیزند

در سال‌های قبل مشاهده شده که برخی هیئت‌های مذهبی در شهرستان در ماه محرم برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند که من از روسای هیئت‌های مذهبی در گچساران درخواست دارم که…

امام جمعه موقت گچساران

امام جمعه موقت گچساران گفت: سخنوران در ایام محرم باید انگیزه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به مردم ارائه و از سخنان تکراری پرهیز کنند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام پرویز خواجه زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوا الهی و دوری از گناهان و با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، اظهار کرد: یکی از اصلاحاتی که حضرت امام حسین(ع) در نهضت خود به دنبال آن بود، اصلاح دین و باورها بود.

وی با اشاره به اینکه دین عبارت است از مجموعه قوانینی که خداوند بزرگ و سبحان برای سر و سامان دادن به زندگی بشر تعیین کرده است، افزود: دین اسلام و قرآن کریم قانون ما مسلمانان است.

امام جمعه موقت گچساران بیان کرد: در زمان امام حسین(ع) مردم گمراه و از دین خارج شده بودند و یکی از انگیزه‌های امام حسین(ع) برای قیام، اصلاح دین و باورها بود.

خواجه زاده اصلاح اقتصادی را دومین انگیزه امام حسین(ع) برای قیام خود عنوان کرد و افزود: در زمان امام حسین(ع) رزق و روزی حلال مطرح نبود و اقتصاد آن دوران اقتصادی سالم نبود و به همین دلیل امام حسین(ع) برای اصلاح اقتصادی قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح سیاسی سومین انگیزه برای قیام امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: ولایت ستیزی و امام ستیزی در آن دوران بسیار رایج بود و حاکمان آن زمان حاکمانی ظالم و ستمگر بودند.

امام جمعه موقت گچساران خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اصلاح سیاسی آن دوران قیام کردند و اصلاح سیاسی بر تمام اصلاحات دیگر ایشان ارجحیت داشت.

خواجه زاده در خطبه دوم با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی، گفت: آیت الله مهدوی کنی از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان در تمام حوادث انقلاب اسلامی حضوری به موقع داشت، افزود: آیت الله مهدوی کنی در تمام فتنه‌های فرارو انقلاب اسلامی ایستاد و در برطرف کردن اختلافات میان دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بسیار تلاش می‌کرد.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به ماه محرم و عزاداری هیئت‌های مذهبی در شهرستان، ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی در گچساران در ایام محرم باید از هر گونه ایجاد مزاحمت برای مردم پرهیز کنند.

خواجه زاده خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل مشاهده شده که برخی هیئت‌های مذهبی در شهرستان در ماه محرم برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند که من از روسای هیئت‌های مذهبی در گچساران درخواست دارم که از این کار پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم سخنان مداحان باید برگرفته از منابع معتبر و در شأن مجالس حسینی باشد، بیان کرد: سخنوران در ایام محرم باید انگیزه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به مردم ارائه و از سخنان تکراری پرهیز کنند.

امام جمعه موقت گچساران به کنگره ملی حضرت بی‌بی‌حکیمه خاتون(س) اشاره کرد و افزود: این کنگره ملی ۷ و ۸ آبان‌ماه در گچساران برگزار می‌شود و همه باید در هر چه باشکوه تر برگزار کردن این کنگره تلاش و همکاری کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president