آوای جنوب

هومان عسکری قشقایی ها را بهتر بشناسیم/به قلم حبیب عاملی مقدم نفر اول انتخابات شورای شهر دوگنبدان

هومان قشقایی ها جوان با اصالتی است که باید با او زندگی کرد تا مشاهده کرد او چه شخصیت بزرگی دارد

آوای جنوب
به گزارش آوای جنوب؛ حبیب عاملی مقدم از اعضای شورای شهر دوگنبدان و نفر اول انتخابات شورای شهر با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری آورده است؛

هومان عسکری را بهتر بشناسیم…
حبیب عاملی مقدم در ادامه آورده است؛ در سال ۱۳۷۸ در دانشگاه چمران اهواز با هومان عسکری کاندیدای این روزهای انتخابات گچساران و باشت هم خوابگاه بودیم.
معمولاً در آن دوران به جهت حس جوانی دانشجویان معمولاً یا دنبال درس و یا ورزش هستند اما در آن دوران هومان عسکری به غیر از ورزش و درس که جز ممتازترین دانشجویان دانشگاه بود همزمان فرهنگ ایل بزرگ قشقایی را به همه معرفی می‌کرد.

هیچ گاه یادم نمی رود او ماهنامه اویان یا همان بیدارباش را با هزاران زحمت به چاپ می‌رساند و من می دیدم که با دردسرهای زیاد هزینه چاپ را تهیه می کرد.
هیچ گاه یادم نمی رود او چگونه هزینه چاپ را از چندین پزشک ترک قشقایی و افراد معروف قشقایی در اهواز تهیه می‌کرد تا بتواند ایل بزرگ قشقایی را به همگان معرفی کند.

وقتی این روزها شنیدم که می گویند هومان عسکری ناشناخته است؛ در حالی که هنوز او را از شروع ثبت نام به جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی ندیده‌ام اما دست به قلم شدم تا به قشقایی های گچساران بگویم هومان عسکری ناشناخته نیست.

او جوانی است عاشق؛ که فرهنگ بزرگ قشقایی را در سخت‌ترین روزهای دانشجویی به همگان معرفی می‌کرد.
به جرات باید گفت هومان عسکری حق بزرگی بر گردن ایل قشقایی دارد چرا که خود با وجود اینکه در شهر گچساران زندگی می کردم و نیمی از شهر قشقایی بود و با انها زندگی می کردم به درستی فرهنگ اصیل قشقایی را نمی شناختم اما باید بگویم هومان عسکری در دوران دانشجویی چنان عاشقانه و خستگی ناپذیر به دنبال معرفی فرهنگ ایل قشقایی بود که امروز بدون تماس با او دست به قلم شدم تا به همشهریانم بگویم هومان عسکری را بهتر بشناسیم.
به راستی باید گفت همکلاسی و هم اتاقی آن روزهای من خیلی پرقدرت تر از آن دوران شده است؛ پس بهتر آن است هومان را خوب دریابیم…
هومان قشقایی ها جوان با اصالتی است که باید با او زندگی کرد تا مشاهده کرد او چه شخصیت بزرگی دارد.
برای هومان عسکری قشقایی ها آرزوی موفقیت دارم.
حبیب عاملی مقدم
شورای شهر دوگنبدان

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اسلام گفت:

    متاسفانه خودزنی قشقایها تمامی ندارد…چرا قشقایی نمیخواهد خود را باور کنه..امثال هومان در بین جوانان قشقایی کم نیستن..تا کی باید پالان تاجگردون و بقیه بود

  2. بویراحمدگرمسیر گفت:

    جناب عاملی پس یاعلی بگو و با دکتر عسکری همکاری کن. اولین جلسه را را در ایل بابکان برایش مهیا کن. با ایشان همفکری کن و خانه به خانه و دوشادوش حرکت کن. پس تنهایش ندار. امیدوارم از همین فردا اولین عکس دسته جمعی عاملی و عسکری را را با طایفه بابکانی و ایل بویراحمدگرمسیر در همین سایت مشاهده کنم. یا علی

  3. بهزاد گفت:

    زنده باد آقای عاملی مقدم.قشقایی همیشه زنده است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president