آوای جنوب

همدلی و هم‌زبانی تنها با ستایش دولت از ملت و ملت از دولت شکل نمی‌گیرد

خاتمیعضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: همدلی و هم‌زبانی تنها با ستایش دولت از ملت و ملت از دولت شکل نمی‌گیرد، کنار ستایش نقد سازنده، نه مغرضانه، یک ضرورت است.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مورد شعار امسال با عنوان “دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی” گفت: از ابتکارات ستودنی مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌ها است؛ در این نامگذاری‌ها اولاً “نیاز شناسی” و ثانیاً “راهکار رفع نیاز” مطرح است. در عرصه اول، این نکته گفتی است که بحمدالله کشور عزیزمان قله‌های بلندی را فتح کرده و به‌سمت فتح قله‌های بلندتری در عرصه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماسی می‌رود.

وی افزود: واقعیت این است که موفقیت‌های باشتاب این امت به‌رهبری امامش به پیش می‌رود، با این حال برای رفع قله‌های بلندتر، همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت سرمایه‌ای نفیس است و بدون این همدلی و هم‌زبانی، فتح قله‌های بلند میسر نخواهد نبود، از این رو مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۴ را “دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی” نامیدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همدلی و هم‌ز‌بانی، “وحدت هدف” را می‌طلبد، تصریح کرد: آن‌گاه که ملت و دولت یک هدف را پی گرفتند، این همدلی و همزبانی شکل می‌گیرد. البته تاکنون نشانه‌های فراوانی از این همدلی و همزبانی را دیده‌ایم ولی انتظار می‌رود در سال ۹۴ همدلی و هم‌زبانی بیشتر بروز کند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه همدلی و هم‌زبانی تنها با ستایش دولت از ملت و ملت از دولت شکل نمی‌گیرد، اظهار داشت: کنار ستایش نقد سازنده البته نه به‌شکل مغرضانه، یک ضرورت است. همدلی و هم‌زبانی با “وحدت هدف” و با عنصر “نصح”، یعنی نصیحت شکل می‌گیرد، این نصیحت همان نقد سازنده و ارائه راهکارهاست؛ بنابراین انتظار می‌رود به‌برکت این نامگذاری، ما شاهد همدلی و هم‌زبانی بیشتر بین دولت و مردم باشیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم سال نو به‌برکت عطر حضرت صدیقه طاهره(س) سالی سراسر سعادت برای ملت بزرگ ما و برای امت اسلامی باشد. سال نابودی دشمنان اصلی که استکبار و صهیونیست‌ها هستند، باشد. همچنین امیدواریم سال نو سال نابودی دشمنان کوکی تولید شده توسط دشمنان اصلی، یعنی گروهک‌های تکفیری به‌ویژه گروهک جلاد و وحشی داعش باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president