آوای جنوب

همایش بزرگ «شیر مردل برنو و دس ولایت» برگزار شد+تصاویر

۱۳۹۴۰۷۰۷۰۰۰۸۰۶_PhotoLبا حضور عشایر و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، همایش بزرگ «شیر مردل برنو و دس ولایت» در یاسوج برگزار شد.

آوای جنوب؛
عصر امروز سالن شهید هرمزپور شهر یاسوج حال و هوایی دیگر داشت.

امروز شیرمردان عشایر کهگیلویه و بویراحمدی گرد هم آمده بودند تا حماسه‌های خود را در هشت سال دفاع مقدس مرور کنند.

شیرمردانی که برنوهای خود را در شهریور سال ۵۹ از غلاف در آوردند و با روغن مالی کردن این نماد غیرت، در جبهه‌های حق علیه باطل با پوشیدن جقه و زناره‌های خود حضور حماسی را اثبات کردند.

به همین منظور سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و ناحیه مقاومت عشایر این استان در برنامه‌ای ابتکاری از جوانمردان برنو به دستی که در آن روزها در جبهه‌ها حضور پیدا کرده بودند تجلیل کردند.

حماسه‌سازان عشایر استان در این همایش بزرگ یاد روزهای حضور بی‌ریا و بی‌منت خود را در جبهه‌های جنگ گرامی داشتند و با خواندن اشعار حماسی یاد دوران دفاع مقدس را پاس داشتند.

یکی از جلوه‌های ویژه این همایش بزرگ، اشعار حماسی بود که در حضور آیت‌الله ملک‌حسینی توسط پیرمرد عشایری امروز و جوان رزمنده دیروز قرائت شد.

اشعاری که در سال‌های اولیه جنگ در جبهه عین‌خوش در حضور مقام معظم رهبری قرائت شده بود و حضرت آقا که در آن دوران در کسوت ریاست‌ جمهوری حضور داشتند بر پیشانی رزمنده عشایر به دلیل قرائت این شعر حماسی بوسه زده بودند.

یکی دیگر از جلوه‌های ویژه در این مراسم پرشکوه، حضور دو نسل عشایر در کنار یکدیگر با در دست داشتن نماد غیرت عشایری یعنی تفنگ برنو بود که زیبایی خاصی به مجلس افزوده بود.

به گزارش فارس؛ معنای این همایش تجلیل از برنو به دستانی بود که در اوایل جنگ در دفاع از کشور به صورت خودجوش به مناطق جنگی رفتند و از کیان کشور با سلاح‌های شخصی دفاع کردند.

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president