آوای جنوب

همایشی سیاسی اصلاح طلبان در کهگیلویه و بویراحمد نشان از تفرق و بی‌برنامگی داشت

تعیین رهبری اصلاحات در استان هم به نوبه خود کشمکشی است که این روزها در جریان اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد و هر طیف و گروه کسی را مدعی علمداری اصلاحات در استان می‌داند

۱۴۳۱۷۱۱۵۲۰_img_1811همه حرف‌های زده شده و شخصیت‌های دعوت شده و یا نیامده در نشست اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع نشان از تفرق و بی‌برنامگی داشت.

آوای جنوب / داریوش بهنیازاده

نشست جبهه اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی با حضور تعدادی از دوستداران این جریان سیاسی در شهر یاسوج برگزار شد که با نگاهی به جمع حاضر و اظهارات سخنرانان همه بیانگر این بود که جریان اصلاحات در این استان دچار مشکلاتی است که بدون مقدمه باید گفت تفرق و انشقاق مهم‌ترین نکته‌ای بود که کاملا در این نشست احساس شد.

سخنرانانی از همه شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به نیابت از سایر اصلاح‌طلبان سخنانی ایراد کردند که به غیر از یک سخنران که شاید نمایندگی اصلاح‌طلبان شهرستان بویراحمد را بر عهده داشت بقیه از مشکلات خود بیشتر سخن به میان آوردند.

چگونگی برخورد با اصلاح‌طلبان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و عدم توجه به نیروهای سیاسی یک شهرستان برای جلوس در منصب‌ها همه از دل نگرانی‌های شخصی افراد حاضر در این نشست حکایت می‌کرد.

انتقادات شدید به مسئولان استانی به خصوص استاندار نشان می‌داد که دعوای این طرفی و آن طرفی اصلاح‌طلبان به قوت خود باقی است و تا تغییر استاندار و مسئولان ارشد به کام طیف بویراحمد و دنا این انتقادات و دلخوری‌ها که گاه به دعوای سیاسی تبدیل شده ادامه خواهد داشت درست مانند همان درخواستی که صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه اصلاح‌طلب برای برکناری رحمانی‌فضلی از روحانی طلب کرده بود.

اما آن‌چه که در این نشست دیده نشد راهبرد و استراتژی اصلاح‌طلبان برای فعالیت‌های سیاسی پایان سال بود که احساس شد اصلاح‌طلبان در گیر و دار دعوایی درون گفتمانی آن هم با غلظت زیاد، برنامه‌ای برای انتخابات مجلس دهم ندارند.

تعیین رهبری اصلاحات در استان هم به نوبه خود کشمکشی است که این روزها در جریان اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد و هر طیف و گروه کسی را مدعی علمداری اصلاحات در استان می‌داند.

و اما جالب اینکه اصلاح‌طلبان علی‌رغم بیان مکرر لزوم پایبندی به اخلاق سیاسی، در نشست خود حمله بیش از حد به مسئولان دولت قبل را سرلوحه کار قرار داده و در کلیپ خود به قبلی‌ها رحم نکردند.

عدم حضور افرادی که همواره در نشست‌ها و جلسات سیاسی استان یک پای ثابت میدان بودند به خصوص عدم شرکت سردمداران اصلاحات شهرستان کهگیلویه در این نشست بسیار تأمل‌برانگیز بود و نشان داد که اصلاح‌طلبان برای رسیدن به تفاهم راهی طولانی در پیش دارند که که شاید رسیدن به مقصد تا آن سوی انتخابات مجلس دهم طول بکشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president