آوای جنوب

هشدار خطیب جمعه گچساران : برخی اساتید دانشگاه های گچساران به همدیگر نان قرض می‌دهند

دانشگاه‌های خارج از کشور همانند قیفی بوده که ورود به آن آسان است، اما خارج شدن و فارغ‌التحصیل شدن بسیار سخت است

خواجه زادهامام جمعه گچساران در خصوص وضعیت نگران‌کننده طلاق و مدرک‌گرایی در دانشگاه‌های گچساران هشدار داد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی – سیاسی این هفته گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانی‌های خداوند، تقوا را سدی نفوذ‌ناپذیر در برابر گناهان و انحرافات دانست و اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری پله‌های ترقی و تعالی انسان به سوی ذات اقدس الهی بوده و انسان‌های مؤمن در دنیا و آخرت مورد لطف و عنایت ویژه خداوند قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هر انسانی پاسخگوی اعمال و رفتار خود در جامعه بوده و هیچ‌کس نباید مشکلات ایجاد شده را به دیگران نسبت دهد بر ضرورت وجود جبر و اختیار و اراده انسان‌ها در انجام امور تأکید کرد.

امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز حضور تاریخی مردم ایران اسلامی در روز ۹ دی بیان کرد: این روزها سخن از سالروز یک روز تاریخی و حماسی روی داده در سال ۸۸ است، روزی اخص در تاریخ انقلاب اسلامی ایران.

خواجه‌زاده، ۹ دی را بلوغ سیاسی و فکری مردم ایران اسلامی دانست و گفت: قبل از برگزاری انتخابات ۸۸ شائبه بروز تقلب توسط معاندان نظام در درون و بیرون از کشور القا شد.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی به ویژه «BBC» در این خصوص هجمه‌ها و تبلیغات بسیاری را تدارک دید تا فضای تقلب در انتخابات توسط در کشور نهادینه شود.

خواجه‌زاده اضافه کرد: تشکیل کمیته مجعول صیانت از آرای مردمی و بحث تشکیک در انتخابات به صورت گسترده مطرح شد و بعد از انتخابات نیز تجمعات خیابانی در کشور و شهرهای بزرگ بر این مسئله دامن زد.

امام جمعه گچساران، تخریب اموال عمومی، حمله به مساجد، بسیج اماکن دولتی، هتک حرمت روز عاشورای حسینی، هتک حرمت به تصویر امام راحل، شعار علیه اصل ولایت فقیه، شعار علیه غزه و لبنان و زیرسئوال بردن روز جهانی قدس را از جمله اقدامات بعضی از افراد فریب خورده و معاند نظام عنوان کرد و یادآور شد: طرح براندازی نظام در ادامه این رفتارها در بیرون از کشور شکل گرفته بود تا با براندازی نظام، ارزش‌های انقلاب و نظام شیعی ایران اسلامی از بین برود.

خواجه‌زاده توضیح داد: با وجود سکوت خواص، حمایت بعضی از به اصطلاح مدعیان خط امام، حمایت‌ها و دخالت‌های شدید دشمنان خارجی و حوادث مختلف شکل گرفته در کشور، مردم ایران اسلامی در روز ۹ دی مانند رعدی بزرگ به استکبار، صهیونیسم بین‌المللی، اغتشاشگران، هتاکان و معاندان نظام حمله کرده و همه را نابود کردند.

وی با اشاره به هفته ثبت احوال، به وضعیت وقایع چهارگانه در گچساران اشاره کرد و رویداد طلاق در این شهرستان را بسیار نگران‌کننده و هشداردهنده عنوان کرد.

امام جمعه گچساران با بیان آمار طلاق در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان و اعلام وضعیت هشدار، تشریح کرد: در این خصوص روانشناسان، متخصصان، اساتید و دانشگاهیان باید دست به کار شده و با انجام گزارش‌های میدانی در این خصوص به ارائه راهکار بردارند.

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها را بسیار نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: متأسفانه امروز در برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان تنها به صرف دریافت مدرک وارد دانشگاه شده و از روش‌های مختلف در پی دریافت نمره قبولی هستند.

وی با بیان اینکه من خود یک دانشگاهی هستم، عنوان داشت: متأسفانه در برخی موارد اساتید دانشگاه به همدیگر نان قرض می‌دهند و با همدیگر در خصوص نمره دادن به بعضی آشنایان و فامیل همکاری می‌کنند.

امام جمعه گچساران با بیان مثالی گفت: دانشگاه‌های خارج از کشور همانند قیفی بوده که ورود به آن آسان است، اما خارج شدن و فارغ‌التحصیل شدن بسیار سخت است.

خواجه‌زاده افزود: متأسفانه دانشگاه‌های ما از هر دو سر راحت و بدون مشکل است؛ یعنی جذب دانشجو و فارغ‌التحصیلی به راحتی صورت می‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president