آوای جنوب

نگرانی مشترکین دهدشتی از ثبت بدهی قبلی در قبوض جدید/ توپ در زمین دفاتر پیشخوان است

این دفاتر پول را نزد خود نگه می دارند و با این پول تجارت می کنند و پس از چند ماه با پول دیگری آن را جایگزین می کنند و با این کار باعث می شوند که ما آب مشترک را بخاطر بدهی قطع کنیم
 قبض گازثبت بدهی قبلی مشترکین دهدشتی در قبوض جدید آب، برق، گاز و… به رغم پرداخت این بدهی ها در دفاتر پیشخوان دولت موجب نگرانی شهروندان شده و این در حالی است که شرکتهای خدمات رسان و دفاتر پیشخوان هر یک دیگری را مقصر می داند.
آوای جنوب؛

شهروندان دهدشتی با وجود اینکه قبوض آب، برق، گاز و تلفن خود را پیش از پایان مهلت اعتبار آنها، در دفاتر پیشخوان خدمات دولت پرداخت می کنند، اما در قبض بعدی بدهکاری قبض قبلی آنها قید می شود.

شرکت های آب، برق، گاز و مخابرات و همچنین شهروندان دهدشتی معتقدند که برخی دفاتر پیشخوان خدمات دولتی در این شهر هزینه قبوض را از مردم دریافت کرده و مهر دریافت را برای مشترکین ثبت می کنند این در حالی است که پرداختی قبض مورد نظر وارد سیستم نمی شود و بنابراین هزینه قبض ماه آینده مجددا برای مشترکین ارسال می شود.

این عمل دفاتر پیشخوان باعث مراجعه مکرر کارشناسان شرکت های آب، برق و گاز به درب منازل مشترکین و در نتیجه قطعی این خدمات از سوی شرکت ها می شود و هنگامی که مشترکین برای پیگیری موضوع به دفاتر پیشخوان مراجعه می کنند این دفاتر ادعا می کنند که علت عدم پرداخت به موقع قبوض، خرابی سایت های شرکت ها بوده است.

در پایان مشترکین با سردرگمی فراوان مجبور به پرداخت هزینه ای برای دریافت قبض مجدد بعد از اصلاح به دفاتر پیشخوان می شوند که منجر به سود این دفاتر و متضرر شدن مردم می شود.

مسئول یکی از این دفاتر پیشخوان به خبرنگار مهر گفت: در برخی مواقع به علت شلوغیهای زیاد و یا بروز مشکل در سایتها این شرکتها چنین مشکلاتی بوجود می آید.

وی که نخواست نامی از او برده شود، افزود: این مسئله عمدی نیست و ناشی از خطای انسانی و یا مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی عنوان کرد: هدف ما جلب رضایت مشتری و خدمت رسانی سریع و با کیفیت به مردم است و برخی ادعاها صحت ندارد.

دفاتر پیشخوان دولت

اما مسئول یکی دیگر از این دفاتر پیشخوان هم در این خصوص گفت: تنها در موارد محدودی به دلیل خرابی سایت شرکت ها و دفاتر پیشخوان این اتفاق رخ داده است.

وی هم که نخواست نامی از او برده شود، با انکار بروز مکرر این مشکل، افزود: ما در چنین مواردی قبض را اصلاح کرده و بابت اصلاح مبلغ ۴۰۰ تومان دریافت می کنیم.

گفته های این مسئول دفتر پیشخوان در حالی است که تعداد زیادی از مشترکین دهدشتی توپ را به زمین این دفاتر می اندازند و ادعا می کنند که این مشکل بارها برای آنها رخ داده است.

این در حالی است که شرکت های آب، برق و گاز هم خرابی سایت و دیگر مشکلات بیان شده توسط دفاتر را به شدت تکذیب کرده و دفاتر پیشخوان را متهم به سوءاستفاده از اعتماد مردم می کنند.

در این میان افراد بی سواد زیادی نیز در این شهرستان وجود دارند که به صورت مکرر طعمه سودجویی این دفاتر می شوند در حالی که از اصل موضوع آگاهی ندارند.

با این حساب می توان گفت در صورتی که به فرض مثال سه هزار قبض در ماه به صورت المثنی صادر شود و به ازای هر قبض، هزینه ای معادل ۴۰۰ تومان به جیب دفتر پیشخوان برود، ماهانه معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دلیل سهل انگاری سهوی یا عمدی متصدیان از جیب مردم کهگیلویه خارج می شود.

شکایت از دفاتر پیشخوان در دهدشت

 رئیس آبفای شهری کهگیلویه با اشاره به تخلفات متعدد برخی از دفاتر پیشخوان در عدم پرداخت به موقع قبوض مشترکین، گفت: بارها از این دفاتر شکایت به عمل آمده است.

نادر صفاری افزود: این دفاتر پول را نزد خود نگه می دارند و با این پول تجارت می کنند و پس از چند ماه با پول دیگری آن را جایگزین می کنند و با این کار باعث می شوند که ما آب مشترک را بخاطر بدهی قطع کنیم.

وی با رد ادعای برخی دفاتر پیشخوان مبنی بر خرابی سایت شرکت آبفا، سودجویی این دفاتر را علت اصلی بروز این مشکل عنوان کرد.

پروانه دفاتر متخلف لغو می شود

خدمات آبفا در دفاتر پیشخوان

مسئول فناوری و اطلاعات فرمانداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه ۱۳ دفتر پیشخوان در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰ دفتر در شهر دهدشت و در هر کدام از شهرهای سوق، دیشموک و قلعه رئیسی یک دفتر وجود دارد.

سعید خواجوی با بیان اینکه علاوه بر بازدیدهای سرزده، دو ماهی یک بار از دفاتر پیشخوان به صورت رسمی بازدید به عمل می آید، افزود: در این بازدیدها در صورتی که تخلفی مشاهده شود به مدیریت فناوری استان نامه نگاری می شود.

وی با اشاره به اینکه گزارشات زیادی در خصوص عدم پرداخت به موقع قبوض توسط برخی دفاتر پیشخوان در سطح شهر دهدشت دریافت کرده ایم، اظهار داشت: همه این گزارشات به صورت زبانی بوده است و تاکنون به صورت مکتوب شاکی نداشته اند.

قبض گاز

خواجوی تأکید کرد: در صورت ارائه شکایت مکتوب توسط مردم یا شرکت های آب، برق، گاز و مخابرات، پروانه دفاتر متخلف لغو می شود.

وی همچنین بیان کرد: شرکت ها باید در صورت بروز چنین مشکلاتی قراردادهای خود با دفاتر پیشخوان متخلف را لغو کنند.

مسئول فناوری و اطلاعات فرمانداری شهرستان کهگیلویه بیکاری و نداشتن درآمد کافی را از علل تخلف این دفاتر عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد دفاتر پیشخوان در سطح شهر دهدشت بیش از حد مجاز است این در حالی است که این دفاتر قادر به ارائه خدمات بسیار کمی هستند.

خواجوی تفکیک و تقسیم دفاتر پیشخوان در بخش های مختلف شهرستان را در راستای جلوگیری از تخلف این دفاتر مؤثر دانست.

 اگرچه الکترونیکی شدند خدمات دولت موجب تسهیل در خدمت رسانی به مردم شده است اما برخی سوء استفاده ها در این زمینه می تواند این خدمات را زیر سوال ببرد. بر این اساس نظارت مستمر بر این خدمات از سوی مسئولین ضرورت دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president