آوای جنوب

تاج گردون در پاسخ به مخالفان:

نمی‌توانیم قیمت حامل‌های انرژی وسهم صندوق توسعه ملی راافزایش دهیم

نمی‌توانیم قیمت حامل‌های انرژی را متناسب با قیمت فوب خلیج فارس افزایش دهیم زیرا فشارها بر مردم افزایش می‌یابد.

تاجگردونرئیس کمیسیون تلفیق مجلس در پاسخ به مخالفان کلیات لایحه بودجه گفت: نمی‌توانیم قیمت حامل‌های انرژی را متناسب با قیمت فوب خلیج فارس افزایش دهیم زیرا فشارها بر مردم افزایش می‌یابد.

آوای جنوب؛
در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ در دستور کار مجلس قرار گرفت.

غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق در موافقت با کلیات لایحه بودجه از تلاش اعضای کمیسیون برای کاهش هزینه‌های جاری و افزایش اعتبارات عمرانی خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از هزینه های جاری شرکت های دولتی را خط زدیم و به جای آن هیچ هزینه غیر ضروری اضافه نکردیم، از این محل ۸۵۰ میلیارد تومان به تقویت بنیه دفاعی، ۶۵۰ میلیارد تومان به پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، ۳۵۰ میلیارد تومان به ارتقای فرهنگ دینی، ۲۵۰ میلیارد تومان به دیجیتالی شدن صدا و سیما، ۲۵۰ میلیارد تومان به سرانه آموزش و پرورش و آموزش عالی، ۲۵۰ میلیارد تومان به جهیزیه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دادیم.

نماینده مردم گچساران با اشاره به اظهارات برخی منتقدان کلیات لایحه بودجه مبنی بر لزوم افزایش قیمت حامل های انرژی متناسب با فوب خلیج فارس گفت: ما نمی توانیم قیمت بنزین ۷۰۰ تومانی را در شرایط تورمی به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تومان افزایش دهیم، بنده همین پیشنهاد را در کمیسیون تلفیق دادم اما نمایندگان معتقد بودند مردم نمی‌توانند بیش از این فشار تحمل کنند و به جای آن مصوبه ای داشتیم که یارانه نقدی افرادی که ۲٫۵ میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند قطع شود.

وی با اشاره به اظهارات مصباحی مقدم در مخالفت با کلیات لایحه بودجه مبنی بر افزایش هزینه‌ها از جیب مردم گفت: ما از جیب مردم نگرفتیم تا به هزینه‌های جاری اضافه کنیم اگر دست در جیب مردم کردیم دست در جیب کسانی کردیم که مصرف بیشتر دارند برای کمک به محرومان.

رئیس کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۴ فشاری بر مردم ندارد و دولت نیز خواستار کاهش فشار اقتصادی بر مردم بود گفت: جداول بودجه را بررسی کنید، این جداول آلوده به نظر شخصی من نیست.

تاج گردون ادامه داد: دولت تشخیص داده بود ۷۰ درصد بودجه عمرانی صرف پروژه های ملی و ۳۰ درصد صرف پروژه های استانی شود. در کمیسیون تلفیق بررسی کردیم و مقررش شد ۶۰ درصد این بودجه به پروژه های استانی و ۴۰ درصد به پروژه های ملی اختصاص یابد. البته سازمان برنامه مکلف شد در شهرستان هایی که پروژه ملی وجود ندارد سرجمع را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: در بودجه سال ۹۴، ۳۵۰ میلیارد تومان بهسازی روستاها، ۲۵۰ میلیارد تومان به اتمام بیمارستان های نیمه تمام، ۲۵۰ میلیارد تومان به راهداری راه آهن اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در صفحه اول ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ نوشته شده است دولت حق ندارد بودجه عمرانی استان ها، ماده ۱۸۰ (بودجه در اختیار نمایندگان برای فعالیت استانی) و سهم ۲ درصد مناطق محروم را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار داشت: اگر کلیات لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق بازگردد ما باید نقطه نظرات مخالفان را بررسی کنیم، این در حالی است که نمی‌توان سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را به ۳۱ تا ۳۲ درصد افزایش داد. اگر این کار را بکنیم باید بودجه های عمرانی را کاهش دهیم.

تاج گردون افزود: قیمت انرژی را هم نمی توانیم به قیمت فوب خلیج فارس برسانیم و بنابراین بازگرداندن کلیات لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق فایده ندارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president