آوای جنوب

نمایندگان مجلس به محمود نیلی برای تصدی وزارت علوم،اعتماد نکردند

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم از مجموع ۲۴۶ رای مأخوذه و کسب ۷۹ رای موافق، ۱۶۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود

http://media.mehrnews.com/d/2014/10/29/4/688815.jpg

به گزارش آوای جنوب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های “محمود نیلی‌احمدآبادی” را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.

آوای جنوب؛

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم از مجموع ۲۴۶ رای مأخوذه و کسب ۷۹ رای موافق، ۱۶۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی در صبح امروز، بررسی صلاحیت و برنامه‌های سومین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد» و «رضا فرجی‌دانا» را به عنوان وزاری پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرند، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها ۱۰ ماه سکاندار این وزارتخانه بود، چرا که وکلای ملت مردادماه سال جاری به دلیل انتصابات وی و عملکرد نادرستش در این وزارتخانه رای اعتماد خود را پس گرفتند.

پس از سلب اعتماد مجلس از فرجی‌دانا، محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد، اما پس از دو ماه از سرپرستی وی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مجلس معرفی کرد و هیئت‌رئیسه مجلس نیز روز یکشنبه هفته جاری ضمن اعلام وصول این نامه، نشست علنی امروز را به بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی اختصاص داد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president