آوای جنوب

نقش تاجگردون و نجومی بگیران در کاهش مالیات پردرآمدها+فیلم

آوای جنوب 

کارشناسان اعتقاد دارند مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره کاهش پله های مالیات بر درآمد که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق‌های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش درآمد دولت از این محل می شود.

به گزارش آوای جنوب به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان (از ۱۰ تا ۳۵ درصد) در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۹، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای (از ۱۰ تا ۲۰ درصد) اخذ شود.

کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش ۵ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و بخصوص پزشکان مهمترین مخالفان تصویب مدل پنج پله ای مالیات بر درآمد کارمندان بودند زیرا مشمول بالاترین پله مالیاتی یعنی ۳۵ درصد می شوند.

بررسی های صورت گرفته توسط خبرنگار فارس نشان می دهد که ۲۰ نفر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از جمله غلامرضا تاجگردون (رئیس کمیسیون تلفیق مجلس)، عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند. همچنین ۴ نفر از افراد مذکور (اعضای هیئت علمی)، پزشک هم هستند. از طرف دیگر، ۴ نفر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، قاضی هستند.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president