آوای جنوب

نطق امروز نماینده مجلس: طهارت اقتصادی، شرط مشروعیت نمایندگان است/مجلس یازدهم و آزمون پیش رو

به گزارش آوای جنوب ، زهره الهیان در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خدا با سلام و تهیت محضر رهبر معظم انقلاب،امام( ره) و شهدا و مردم انقلابی کشور ،گفت: مجلس یازدهم شروعی پر چالش در نقطه حساس تاریخ انقلاب که جنگ تمام عیار اقتصادی با جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده را تجربه می‌کند.

 

 

وی افزود: این مجلس نقطه امید طبقه محروم و مستضعف جامعه قرار گرفته و نگاه دلسوزان ،نیروهای انقلاب و خانواده محترم شهدا به این مجلس است.مقام معظم رهبری در پیام خود به مجلس یازدهم برای چندمین بار فرمودند که در دهه پیشرفت و عدالت نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاورده ایم و اولویت این مجلس را اصلاح خطوط اصلی اقتصاد و تلاش در جهت معیشت طبقات ضعیف دانستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ناکارآمدی و فساد برخی مسئولین اقتصاد را دچار چالش کرده است،مطرح کرد: همه می‌دانیم که اقتصاد سالم و قوی نخواهیم داشت و عدالت محقق نخواهد شد؛مگر با مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی. اقتصاد ما شکوفا نخواهد شد،مگر با قطع دست مفسدان از بیت المال و منابع ملت. تحریم از بیرون و ضعف ساختار مدیریت از درون مانع ایجاد اقتصاد قوی شده است.

بیخ گوش پایتخت اوج ناکارآمدی مسولان را می‌توان دید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بااشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی مطرح کرد: اصل ۴۳ قانون اساسی تاکید بر ریشه کن کردن فقر و محرومیت و تامین نیازهای اساسی عامه جامعه دارد،اما می‌توان گفت که دولت محترم در تحقق این مهم نمره قبولی را کسب نکرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به فقر در استان تهران و حاشیه آن تاکید کرد:برای اثبات این مدعا ؛نمایندگان محترم به ویژه نمایندگان تهران را دعوت می کنم که سری به روستاهای اطراف تهران و استان تهران بزنید؛ صحبت از مناطق محروم استان های مرزی و استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان ،خوزستان و ایلام نیست؛ بیخ گوش پایتخت اوج ناکارآمدی مسولان را می توان دید.

وی خطاب به وزیر صمت گفت:شرکت شهرک های صنعتی چه بلایی بر سر مردم منطقه و روستای محمودآباد آورده ، چرا رسیدگی نمی‌کنید؟ چرا مسولین خواب هستند؟ ببینید چه فاجعه زیست محیطی در کنار کوره های آجرپزی اتفاق می‌افتد.

طهارت اقتصادی، شرط مشروعیت نمایندگان است

این نماینده مردم در مجلس هشتم و یازدهم خاطرنشان کرد: ملت عزیز؛نمایندگان محترم؛ بلایی که بر سر طبقه محروم و مستضعف جامعه آمده؛حاصل ناکارآمدی و فساد برخی مسئولین و دست اندازی به بیت‌المال بوده است. ثروت‌های بادآورده و چنگ اندازی به بودجه کشور ،دست بردن به بیت المال، رانت خواری و زمین‌خواری فرصتی را باقی نمی گذارد که زیاده خواهان به خدمت به مردم بپردازند،باری از دوش مردم بردارند و به فکر اشتغال،مسکن و ازدواج جوانان باشند.

وی خطاب به نمایندگان مطرح کرد:همکاران محترم؛ بیایید از مجلس شروع کنیم. طهارت اقتصادی شرط مشروعیت نمایندگان است؛ تصور کنید اگر امروز مرحوم مدرس زنده بود چگونه عمل می کرد؟ اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند«گناه کسی که مسئول مبارزه با فساد است و خود دچار فساد می‌شود،چند برابر و نابخشودنی است.»

مجلس یازدهم از همین ابتدای کار در معرض آزمونی بزرگ قرار دارد

الهیان در ادامه مطرح کرد: این مجلس نباید جای نمایندگانی باشد که به جای درک درست از درد مردم و تلاش برای درمان آن ؛ به فکر تاسیس شبکه ای از شرکت‌ها و نشاندن خانواده و بستگانشان در پست ها و جایگاههای مدیریتی باشند؛ اگر نماینده‌ای که خود وظیفه نظارتی و دفاع از حقوق ملت و مبارزه با مفسدان دارد،چنگ بر منابع بیت المال بیندازد و جیب خود و خانواده را پر کند چگونه می تواند جلوی مفاسد و رانت خواری ها را بگیرد؟اینجاست که باید گفت وای به روزی که بگندد نمک!

وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم از همین ابتدای کار در معرض آزمونی بزرگ قرار دارد، فردای قیامت باید در مقابل ۸۰ میلیون ایرانی و امام راحل و شهدا و رهبری از ۲۰ پاسخگو باشیم .

دولت مطالبات مدافعان سلامت را بپردازد

نماینده مردم تهران درمجلس ضمن تشکر از مدافعان سلامت، اظهار کرد:در این فرصت از پرسنل خدوم و زحمتکش مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها تقدیر و تشکر به عمل آورم که در ایام کرونا و در اوج گرما ،بیماران را یاری می دهند؛ تا آنجا که خود بعضا مبتلا شده و شهدای مدافع سلامت جان خود را در مسیر خدمت به بیماران تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه دولت محترم مطالبات مدافعان سلامت را بپردازد،ادامه داد: صراحتا از شخص رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه می خواهم که فوق العاده ویژه کارکنان سلامت را در اسرع وقت پرداخت کند،تا این خدمت گزاران سلامت در اوج بحران کرونا دچار فرسودگی و بی انگیزگی نشوند و یارای خدمت داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بکارگیری معلمان غیرانتفاعی را که دنیایی از تجربه و تخصص در حوزه آموزش و پرورش هستند و از وزیر محترم آموزش و پرورش می‌خواهم.

مجلس در مقابل زیاده‌خواهی‌های به ناحق اروپایی‌ها ایستاده است

الهیان در موضوع قطعنامه شورای حکام خطاب به وزارت خارجه ،گفت: اروپایی‌ها باید بدانند تصویب این قطعنامه عواقب نامطلوبی برای آنها خواهد داشت و این بار مجلس در مقابل اقدامات نامشروع چند کشور اروپایی که از ترامپ خط می‌گیرند،کوتاه نخواهد آمد. چنان که خواسته این کشورها برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران از طریق آژانس بر خلاف قوانین بین الملل است.

وی تاکید کرد: باید این پیام را به کشورهای اروپایی داد که این بار سرنخ کار فراتر از دولت و دستگاه دیپلماسی است و مجلس در مقابل زیاده‌خواهی‌های به ناحق اروپایی‌ها ایستاده و سیاست مجلس شورای اسلامی، مقاومت فعال در موضوع هسته‌ای است.

سیاست انتظار و انفعال به سیاست فعال اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت داخلی تبدیل شود

این نماینده مردم در مجلس هشتم و یازدهم ادامه داد: این اقدام اروپایی‌ها در شورای حکام ،حقیقتا در جهت تکمیل اقدام مخرب ترامپ در برهم زدن برجام برخلاف معاهدات بین المللی است و در حال حاضر از برجام چیزی جز نامی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه دولت در مقابل قطعنامه باید به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی توجه داشته باشد،مطرح کرد: توجه به اقتصاد درون‌زا راه نجات اقتصاد است.به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همه راه ها در داخل کشور است. دولت در این شرایط باید اقتصاد ایران را از چنگال برجام برهاند که راه توقف آن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست صبر ،انتظار و انفعال که چندین سال اقتصاد کشور را در حال رکود نگه داشته ، باید هر چه سریعتر به سیاست فعال اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت داخلی تبدیل شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president