آوای جنوب

نشست مشترک صداوسیما و آبفای کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

لدنی-۲نشست هم‌اندیشی صدا و سیما و آبفای کهگیلویه و بویراحمد برای فرهنگ‌سازی مصرف آب برگزار شد.

آوای جنوب؛

سید علی لدنی نژاد روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد که به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برگزار شد، افزود: چنین اقدام ارزنده ای مانع از بروز مشکل خاص در این شش شهر استان به لحاظ تامین آب شد.

وی همکاری هر چه بیشتر رسانه ها و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد را عاملی مهم برای کاهش تنش آبی در سال های آینده در نقاط مختلف این استان دانست.

ضرورت تعامل هرچه بیشتر صدا و سیما و آبفای شهری/نقش موثر رسانه‌ها در مدیریت تنش آبی

لدنی نژاد بیان کرد: امید است با تعامل روزافزون رسانه ها و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با شرکت آب و فاضلاب شهری این استان مشکلی در زمینه کمبود آب در فصول تابستان در استان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، اظهار کرد: در فصل تابستان امسال رسانه ها و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد تلاش های قابل توجهی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب در استان انجام دادند.

شش شهر کهگیلویه و بویراحمد در تنش آبی قرار داشتند

لدنی نژاد عنوان کرد: از آنجا که ایران در کمربند خشک قرار گرفته و کشور نیز در میانه یک دوره خشکسالی ۳۰ ساله قرار دارد باید این دوره با یک همت جدی و عزم همگانی و با کمترین میزان بحران و تنش آبی سپری شود.

وی ابراز داشت: تابستان سال جاری بیش از ۵۰۰ شهر کشور در مرحله تنش آبی قرار داشتند که از این تعداد شش مورد مربوط به کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

لدنی نژاد افزود: بهره گیری هر چه مطلوبتر از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در افزایش فرهنگ مصرف بهینه آب تاثیرگذار بوده و نقش بسزایی دارد.

وی گفت: تلاش ها و اقدامات در زمینه تامین و توزیع آب زمانی موثر خواهد بود که حوزه مصرف به طور مطلوب مدیریت شده و منطقی باشد.

ضرورت توجیه هرچه بیشتر مردم در زمینه مصرف بهینه آب

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به تلاش های چشمگیر صدا و سیمای استان برای اصلاح الگوی مصرف آب در سال جاری، گفت: آنچه باید مورد توجه جدی قرار گیرد تغییر رویکرد در مصرف آب است زیرا بخش عمده ای از مردم در این زمینه توجیه نیستند.

یوسف افشارنیا افزود: باید صرفه جویی در مصرف آب در فرهنگ مردم نهادینه شود و در این راستا لازم است مشکلات مربوط به کم آبی و تنش های آبی برای قشرهای مختلف مردم به طور مطلوب تبیین شود تا همکاری بیش از پیش داشته باشند.

وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را بخشی از برنامه های مورد نیاز برای اصلاح الگوی مصرف آب دانست و بیان کرد: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی عمیق و بلندمدت در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار داده شود.

افشارنیا اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد آماده هرگونه همکاری با شرکت آب و فاضلاب شهری این استان در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است و از هیچ تلاشی نیز دریغ نخواهد کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president